V roce 2019 nechal provozovatel rudného dolu v rakouském Štýrsku přestavět ve spolupráci s výrobcem Liebherr jeden těžký důlní nákladní automobil typu T236 na vozidlo využívající pro jízdu také trolejové vedení na bázi trolejbusu. Automobil s užitnou nosností 100 tun mohl na elektrický pohon jezdit po trase dlouhé cca 500 m v dole, který postupně odkusuje horu Erzberg.
V úterý 29. 9. 2020 se konalo slavnostní zahájení stavby rozšíření nákladního trolejbusového provozu, což má přinést výraznou úsporu pohonných hmot. Dnes se ročně vytěží v dole okolo 13 mil. tun rudné skály, přičemž automobily propálí 4,5 miliónů litrů nafty. Díky využití trolejového vedení by měla v budoucnu spotřeba klesnout na 1,5 mil. litrů. Trolejové vedení by mělo mít celkovou délku okolo 5 km. Kromě prototypu, jenž je testován od podzimu 2019, by mělo být dodáno 6 zcela nových nákladních trolejbusů, které mají být nasazovány v celodenním režimu. Zahájení provozu se předpokládá v roce 2021.
Připomeňme, že naposledy jezdily nákladní trolejbusy v Rakousku v roce 1951, kdy byl ukončen provoz ve městě Sankt Lambrecht, kde existovala od roku 1945 osm kilometrů dlouhá trať do závodu Dynamit Nobel AG.