V Římě se opět rozjely trolejbusy. Po televizní reportáži jednoho z italských sdělovacích prostředků, které se na dlouhodobě odstavené trolejbusy před pár dny zaměřily, se ozval organizátor místní MHD, Atac, s tím, že trolejbusy už jezdí, a to na lince 90 a navíc „v pravidelném provozu“. Jak ovšem dokázala lokální média, maximální počet vypravených vozů byl v posledních dnech nanejvýš 9 z 30, která jsou na linku 90 určena (typ Solaris Trollino II 18 Ganz). Neboli 88 % a více % římského trolejbusového parku (75 vozidel celkem) nadále stálo ve vozovně, zatímco na lince 90 nadále dominovala italská tradice v podobě provozu dieselových vozů pod trolejemi.
Atac svalil vinu ve věci dlouhodobého neprovozu trolejbusů na lince 90 na nutné infrastrukturní práce, které se měly v trase linky 90 odehrávat (linka 90 přestala jezdit už v květnu 2020, pak měla být s příchodem podzimu chvíli v provozu). O jaké práce se mělo jednat, to neuvedl. Předtím se ovšem zmiňovaly problémy s autonomním dojezdem vozidel. Atac dokonce vypsal loni výběrové řízení na instalaci nových baterií do Trollin, které vyhrála italská firma. Proč nejezdí více vozidel, Atac neuvedl.
Atac dále slíbil, že brzy zprovozní trolejbusy i na koridoru z Eur Laurentiny do Tor Pagnotty (ten je bez trolejbusů také od května 2020). Tam pro změnu měly bránit provozu nevyřešené smluvní podmínky „s výrobci“ a také se Atac vymluvil na to, že technici těchto výrobci měli být v zahraničí a nemohli se do země promptně dostat. Jaké problémy měly s výrobci nastat, to Atac neuvedl. O jaké výrobce se mělo jednat, taktéž. Připomeňme ale, že výrobce 45 trolejbusů BredaMenarinibus Avancity HTB, které jsou na BRT koridor určeny, už dávno neexistuje. Taktéže připomeňme, že předtím Atac opakovaně poukazoval na nevyřešené servisní smlouvy, které měly být překážkou rychlého návratu trolejbusů do provozu, a sliboval jejich brzké uzavření.