Estonské hlavní město Tallinn se pustilo do testování 24m trolejbusu Solaris Trollino 24, který si zapůjčilo od Solarisu. Prototypový vůz, jenž je vybaven elektrickou výzbrojí od českého Cegelecu, byl do města převezen v druhé polovině října a po zkouškách bez cestujících vyrazil od 1. 11. 2021 i do provozu s pasažéry. Po loňských testech v Bratislavě a letošních ve švýcarském Winterthuru, které se odehrály jen v režimu bez cestujících, jde o třetí prezentační vystoupení vozidla, jehož výroba byla dokončena v roce 2019.
Tallinn v minulosti zahájil kroky vedoucí k postupnému útlumu trolejbusové dopravy, přičemž se netajil tím, že jeho cílem je trolejbusy z města postupně zcela vystrnadit. Přežívání trolejbusů bylo de facto umožněno jen díky nákupů vozidel v relativně nedávné minulosti, kdy by předčasné vyřazení vozů bylo nezměrným plýtváním. V posledních měsících se však pohled na trolejbusy mění. Existující infrastruktura nabízí využití trolejbusů zejména v kombinaci s trakčními bateriemi, a to při nižších nákladech na pořízení i provoz v porovnání s elektrobusy. Město dokonce zvažovalo, že by některé ze starších vozů Solaris Trollino 12 AC nechalo dodatečně vybavit trakčními bateriemi.
Kromě tradičních trolejbusů o délce 12 m a 18 m se město zabývá i otázkou pořízení trolejbusů o délce 24 m, tedy tříčlánkových vozidel. Zlé jazyky sice tvrdí, že hlavním účelem prezentace nového vozidla a zářné budoucnosti tallinnské MHD jsou především blížící se komunální volby, na druhé straně nemůže jistě ukázka moderního trolejbusu v ulicích estonské metropole myšlence rozvoji trolejbusové dopravy nikterak uškodit.
24m Trollino svezlo své první cestující dne 1. 11. 2021 na lince číslo 1 s tím, že zkoušky mají trvat až do 4. 12. 2021. Město by rádo vidělo tříčlánkové trolejbusy na případných nových tratích na bázi BRT (Bus Rapid Transit), které by mohly být alternativou k některým zvažovaným tramvajovým tratím, jejichž výstavba by spolkla násobně vyšší množství finančních prostředků.