Společnost BORS Břeclav, která v loňském roce pro mnohé překvapivě uspěla ve výběrovém řízení na zajišťování provozu městské hromadné dopravy v Třebíčí, představila dnes zástupcům města první z nových autobusů SOR NS 12, jež by měly od ledna 2025 začít obsluhovat město.
Soutěže se účastnilo celkem pět subjektů, z nichž jeden, společnost BDS-BUS, byl vyloučen. Břeclavský dopravce nabídl v tendru nejnižší sumu, když se s částkou 73 264 200 Kč/ročně vešel těsně pod odhadovanou hodnotu zakázky (73,5 mil. Kč). S ohledem na průtahy způsobené opakovaným prodloužením lhůt na podání nabídek a následnými odvoláními byla smlouva s vítězem podepsána později, než byl původní předpoklad zadávacího řízení. BORS přesto zvládl obstarat autobusy a zajistit přípravu projektu tak, aby bylo možné převzít provoz v souladu s původně zvažovaným termínem už od 1. 1. 2025 na dobu nadcházejících deseti let.
Současnou flotilu 21 autobusů Mercedes-Benz Conecto a dvou midibusů Mercedes-Benz Sprinter nahradí vozidla z produkce libchavského SORu, na který BORS nedávno vsadil i v rámci obnovy vozového parku městské dopravy v mateřské Břeclavi. Pro třebíčský provoz si společnost zakoupila 15 dieselových vozů, jejichž dodávka již měla proběhnout, a k nim 10 elektrobusů, které by měly doputovat do města v průběhu listopadu. Určitou zajímavostí je, že BORS pořídil o jeden dieselový vůz více, než byl minimální požadavek zadávacího řízení, navíc objednal z vlastní iniciativy vozidla i v lepší výbavě (navíc jsou například nerezová madla, LCD monitory či kamerový systém). V roli záložních vozidel by se měly objevovat autobusy Scania Citywide s pohonem na CNG, jež budou do Třebíče převedeny z Břeclavi, kde už neplní podmínky průměrného stáří vozového parku. V Třebíči tak budou provozovány autobusy na diesel, plyn i elektřinu.
Jako zázemí a garáže bude BORS Břeclav využívat areál společnosti TRADO, od níž si potřebné plochy a prostory dopravce pronajal. Z hlediska personálu by měla být většina řidičů zajištěna plynulým přechodem od stávajícího dopravce TRADO-MAD (člen skupiny ICOM transport, který však majetkově nemá nic společného s výše zmíněnou firmou TRADO).
Autobusy objednané pro Třebíč mají prakticky identickou výbavu jako vozidla pro Břeclav, včetně nestandardního tónování bočních oken. Vnější vzhled i barevné řešení interiéru ale odpovídají požadavkům Třebíče, jejíž občané budou moci od 1. 1. 2025 využívat i novinku v podobě nástupu/výstupu všemi dveřmi.