Dlouho očekávané výběrové řízení na nákup nových tramvají pro polskou metropoli se stalo realitou. Varšava vypsala soutěž na dodání až 160 nových vozů, z toho může být maximálně 64 jednosměrných a 96 obousměrných. Základní objednávka však garantuje jistotu dodání jen 20 jednosměrných vozů, zbylé vozy mají být dokupovány na základě aktuálních potřeb města a disponibilitě finančních prostředků.
Podle tvrzení provozovatele varšavských tramvají nemá nové vozidlo být konstruováno na míru potřebám Varšavy, ale má vycházet z řešení, která již jsou na trhu běžně dostupná, od čehož si slibuje širší účast uchazečů v tendru, a tedy i nižší pořizovací cenu. Již v loňském roce byly vypsány tržní konzultace, které měly dopomoci sladit požadavky tendru s realitou trhu.
Nové tramvaje mají mít délku max. 33 m, přičemž záleží na výrobcích, kolik článků bude tramvaj mít. Vozidla by měla být v celé délce nízkopodlažní, avšak v případě krajních podvozků lze přistoupit ke zvýšení úrovně podlahy na úroveň 590 mm, přičemž výškový rozdíl lze překonávat nejen rampou, ale i schodem. U dalších podvozků může být podlaha zvýšena na 520 mm ovšem bez možnosti použití schodu. Každá z tramvají musí pojmout minimálně 230 cestujících (při 5 os/m2). U obousměrných tramvají se předpokládá obsaditelnost vyšší (min. 235 osob), což je dáno nižším počtem míst k sezení. Obecně by se ale měl počet sedadel oproti současným generacím varšavských tramvají zvýšit, a to na základě zpětné vazby od cestujících. V jednosměrném voze by tak mělo být alespoň 56 míst k sezení (u poslední generace vozů z produkce Hyundai Rotem jde o 42), zatímco u obousměrné 42 (u „Hyundayů“ jde jen o 31 míst). Všechna sedadla mají být nově čalouněna koženkou namísto textilie, a to z důvodu snadnějšího čištění).
Zohledňováno bude také použití ekologického chladiva v systému klimatizace, novinkou mají být USB nabíjecí porty v interiéru, významnější inovaci pak představuje použití antikolizního systému, nebo systému bdělosti řidiče. U jednosměrné tramvaje musí být použito minimálně 5 dvoukřídlých dveří šířce alespoň 1 300 mm u obou typů vozidel. Navíc mohou být použity jednokřídlé dveře o šířce 650 mm. Tramvaje musí umožňovat nouzovou jízdu bez napájení z trolejového vedení na krátkém úseku (například pro nutnost opuštění křižovatky, nebo izolovaného úseku troleje).
S ohledem na dobré provozní zkušenosti musí být nové tramvaje vybaveny alespoň krajními otočnými podvozky, přičemž první podvozek může být umístěn i přímo pod kabinou řidiče. Podmínkám varšavského tendru by tak vyhovovala bez obtíží i koncepce vozu Škoda 52T pro Prahu, jenž byl dne 27. 1. 2025 představen oficiálně novinářům v Plzni.
Proces výběrového řízení bude rozdělen do dvou částí. V té první se předpokládá selekce dodavatelů na základě předložených kritérií (cena, energetická náročnost, vybraná technická kritéria, záruční doba, údržba atp.). Do dalšího kola postoupí maximálně pět výrobců, kteří už budou mezi sebou soutěžit pouze na základě ceny. Rámcová smlouva pak bude podepsána na 48 měsíců, během nichž musí být aktivována první prováděcí smlouva na 20 kusů. Ty pak musí být dodány do 28 měsíců od uzavření této prováděcí smlouvy s tím, že první dvě tramvaje musí být dodány do 24 měsíců. Jakmile dojde k aktivaci první objednávky, prodlouží se doba, po níž je možné tramvaje odebírat, a sice na (celkově) 76 měsíců pro jednosměrné vozy a 66 měsíců pro obousměrné. Minimální objednávka může činit 5 ks s tím, že na dodání pak bude vyhrazeno 31 měsíců, potažmo 41 v případě obousměrné verze.