Švýcarské město La Chaux-de-Fonds ukončilo v roce 2014 pod záminkou velké rekonstrukce přednádražního prostoru provoz trolejbusů, jež byly součástí koloritu města od roku 1949. Naposledy se trolejbusy rozjely dne 21. 5. 2014, avšak i s ohledy na protesty obyvatel nedošlo ke snesení trolejbusové sítě a město dalo nezávazný příslib, že se trolejbusová doprava do ulic města opět vrátí.
Flotila trolejbusů byla ale rozprodána. Čtveřice kloubových trolejbusů Solaris Trollino 18 AC skončila v Salzburgu, trojice sólo vozů Solaris Trollino 12 AC byla prodána do Ostravy, kde dodnes jezdí v původním laku. Pět nejstarších vozů NAW/HESS (SwissTrolley 2) z roku 1996 putovalo do Neuchâtelu.
Po více než šesti letech od zastavení trolejbusové dopravy se zdá, že by se trolejbusy mohly do města opět vrátit. Nové vedení radnice se nechalo slyšet, že právě trolejbusová dopravy by mohla představovat budoucnost veřejné dopravy ve městě. Pozornost se přitom soustředí na parciální trolejbusy, tedy trolejbusy vybavené současně také bateriemi. V září 2020 se konala ve městě konference, na níž vystoupil mj. zástupce dopravního podniku z Curychu, který výhody tohoto řešení představil. Město předpokládá, že by se trolejbusová doprava mohla vrátit po roce 2023, kdy skončí životnost části flotily autobusů, jež by mohla být nahrazena právě trolejbusy.
V rámci prezentace technologie bateriových trolejbusů byl do města zapůjčen na krátké testování jeden z nových trolejbusů z produkce švýcarské společnosti HESS z Fribourgu. Dne 18. 11. 2020 se tak opět pod trolejovým vedením v La Chaux-de-Fonds projel trolejbus. Nezbývá než doufat, že se záměr podaří naplnit a že se návrat trolejbusů po nesmyslné přestávce podaří přetavit v realitu.