V roce 2021 podepsal wrocłavský DP smlouvu na dodávku až 40 tramvají s Pesou, která nabídla provedení modelu Twist v inovované verzi se sníženou podlahou v oblasti otočných podvozků. Zatímco dříve bylo vyvýšeno vždy 16 (v případě upořádání 1+1 pak osm) míst k sezení, tedy všechny nad podvozkem, u wrocławského provedení je tento počet snížen na polovinu.
S tímto řešením uspěla Pesa poprvé ve slovenských Košicích, kde však byla právě údajná neschopnost Pesy zkonstruovat takové řešení jedním z bodů, který byl napadán druhým účastníkem tendru (proces výběru dodavatele se zde nicméně natolik natáhl, že nakonec Košice nové tramvaje nepořídily). Jak nyní představená tramvaj s označením Pesa Twist 146N dokazuje, producent z Bydgoszczi podobné konstrukční řešení skutečně měl, resp. dnes má.
Pesa porazila ve výběrovém řízení pro MPK Wrocław jiného polského výrobce – Modertrans z Poznaně. Cena jednoho vozu o délce cca 27 m činí 51 mil. Kč (bez DPH). V průběhu letošního roku má dorazit do města, v jehož znaku bychom mj. objevili vzhledem k historickým souvislostem i českého lva, celkem 23 vozů (tempem dvou až tří vozů měsíčně), poslední čtyřiadvacátý ze základního kontraktu má být dodán v lednu 2025. Město může uplatnit ještě opci na dalších 16 vozů, což by podle dřívějšího vyjádření starosty Wrocławi rádo učinilo.
Tříčlánkový vůz je vybaven čtyřmi dvoukřídlými a jedněmi jednokřídlými dveřmi, které jsou určeny pouze pro řidiče. Usazen je na dvojici otočných (krajních) a jednom pevném podvozku. Obsaditelnost vozu činí 200 cestujících, z toho 40 sedících.
První vůz byl do Wrocławi převezen v noci z 23. na 24. února 2024 a prakticky okamžitě zahájil první zkoušky v areálu vozovny. Dne 29. 2. 2024 se pak uskutečnila oficiální prezentace pro novináře a pozvané hosty, v neděli 3. 3. si bude moci vozidlo prohlédnout i veřejnost a v dalších týdnech se počítá se zahájením zkušebního provozu s pasažéry.