Španělsko-polský výrobce autobusů Solaris Bus & Coach získal zakázku na 29 elektrobusů pro město Offenbach am Main. Jedná se o druhou největší zakázku na elektrobusy, kterou Solaris v zemi našeho západního souseda ukořistil. Větší byl jen kontrakt pro Berlín, který si v loňském roce objednal hned 90 vozů.
V Offenbachu, který bychom nalezli ve spolkové zemi Hesensko a v němž žije dnes okolo 140.000 obyvatel, nepůjde o první objednávku elektrických Urbin. Už v roce 2019 si místní dopravce Offenbacher Verkehrs-Betriebe objednal 7 vozů Urbino 12, které mají být dodány v letošním roce. Návazná objednávka na 29 vozů zahrnuje 20 vozů standardní délky (Urbino 12 electric) a 9 článkových elektrobusů Urbino 18 electric. Jejich dodávky se mají uskutečnit do října 2021. Celkem tam bude v Offenbachu již 36 elektrobusů od španělsko-polského výrobce, což by mělo představovat zhruba polovinu flotily dopravce (ten má celkem cca 60 autobusů).
Offenbach se elektromobilitou ve veřejné dopravě zabývá dlouhodobě. Poté, co v roce 1963 zrušil svůj tramvajový provoz a v roce 1973 také svou trolejbusovou síť, spočívala doprava jen na bedrech dieselových autobusů. Už v roce 2011 byl v městě testován článkový elektrobus typu Cobus 2500e od výrobce Contrac Cobus Industries, který zajišťoval provoz na trase z Mühlheimu do Frankfurtu. Provoz trval necelý měsíc, neboť se ukázalo topení vozidla jako nedostatečně výkonné pro zimní měsíce, a tak byl zkušební provoz – původně plánovaný až do konce prosince 2011 – předčasně ukončen. Poté se znovu objevil elektrobus ve městě v březnu 2016, kdy byl testován jeden vůz typové řady Citea nizozemského výrobce VDL Bus & Coach. Z objednávky na vozy se ale mohl těšit až Solaris, který je v Německu se svými elektrobusy velmi úspěšný (prodal zde již 290 vozů).
Vozidla budou vybavena bateriemi o kapacitě elektrické energie 316 kWh v případě sólo vozů a 474 kWh v případě článkových elektrobusů. Půjde o baterie Solaris High Energy+, což jsou z hlediska chemického složení články NMC. Pohon má zajišťovat dvojice elektromotorů v nábojích kol o celkovém výkonu 125 kW. Vozidla budou disponovat i sběračem na střeše vozidla pro rychlé nabíjení během dne. Ve výbavě vozů má být kromě klasické výbavy (klimatizace, USB nabíjecí porty, kamerový systém, informační systém atp.) také systém detekující chodce a cyklisty ve slepých úhlech vozidla. Podobný systém detekce na svých autobusech již delší dobu nabízí například Mercedes-Benz u vozů Citaro.
12m vozy mají nabídnout 33 míst k sezení, článkové 45. O celkové kapacitě vozů se však výrobce ve své tiskové zprávě nezmiňuje a lze předpokládat, že tato hodnota bude negativně ovlivněna obrovským množstvím baterií, které si vozidla na střeše povezou.