Severošvédské město Boden ležící jižně od 66. rovnoběžky severní šířky v regionu Norrbotten se dočká 1. července 2020 „zelené revoluce“ na linkách tamní MHD. Kromě kompletní obměny flotily autobusů dojde následně s příchodem zimního jízdního řádu v polovině srpna také k rozšíření provozu páteřních autobusových linek. Veřejnou dopravu na křižovatce významných švédských železničních tahů bude po dobu příštích deseti let zajišťovat i nadále společnost Boden Citybuss AB, součást koncernu Norrbottens Busstrafik AB ze sousední Luleå.
„Gibraltar severu“, jak je Boden pro svůj strategický význam někdy nazývaný, obývá necelých 17 tisíc obyvatel. Tamní MHD poté pokrývá oblast celé komuny Boden (srov. s okresem), která zahrnuje také sousední Sävast a Heden a na jejímž území žije celkem 28 tisíc občanů. Na obsluhu linek čísel 1–5 je v současné době drženo ve stavu celkem 13 autobusů, jejichž počet zůstane i přes znatelné posílení provozu nezměněný. Nové dvoudveřové autobusy Citywide LE 12M CNG z domácí produkce Scanie nabídnou oproti současným strojům klimatizaci, ale také WiFi připojení nebo USB zástrčky pro dobíjení drobné elektroniky. Současný světle žlutý lak se zelenou řezanou grafikou nahradí lak zelený s grafikou bílou. Stejně jako stávající flotila MANů budou nové autobusy poháněny očištěným bioplynem ze sousední Luleå, jež je situována východně u Botnického zálivu.
Aktuální vozový park firmy Boden Citybuss AB je sestaven z deseti dvoudveřových autobusů MAN Lion´s City CNG ev. č. 10 až 19, které byly pořízeny v letech 2010, 2011 (vždy 4 kusy) a 2012 (2 kusy). Zbylé tři autobusy MAN NL 313 CNG ev. č. 20 až 22 byly vyrobeny už v roce 2004, kdy vyjely do provozu ve druhém největším švédském městě, Göteborgu. Na sever Švédského království se zmíněná trojice přesunula na podzim 2013. Vzhledem ke skutečnosti, že má očištěný bioplyn užívaný pro spalování v motorových vozidlech stejné složení jako plyn zemní (CNG), nebylo nutné vozidla dodatečně pro provoz v Bodenu upravovat.
Jak již bylo nastíněno v úvodu, nový kontrakt umožní rozšíření provozu bodenské MHD, a to především na páteřních linkách č. 1 a 2. K tomu ale dojde se zpožděním až 17. srpna 2020, kdy malým Švédům skončí dvouměsíční prázdniny a s nimi i tzv. letní jízdní řád. Nejprve si definujme předčervencový stav. V běžném režimu (zimní jízdní řád) jezdí MHD ve městě od 5:30 do zhruba devíti hodin večer. Páteřní linky 1, 2 a 3 jsou v provozu po půl hodině ve špičkách, mimo ně jezdí jednou za hodinu. Doplňkové linky 4 a 5 jezdí po hodině celodenně a jejich provoz končí již po šesté hodině večerní. V sobotu jsou mezi cca 9:00 a 17:00 v provozu pouze linky 1 a 2 s hodinovým intervalem, na lince 3 jsou ve stejném období vedeny asi 4 páry spojů. V neděli v Bodenu městské autobusy nejezdí vůbec. Letní jízdní řád potom každoročně redukuje provoz autobusové dopravy ve městě na méně než polovinu, linky 1 a 2 jezdí celodenně po hodině, trojka v průměru po 90 minutách. Linky 4 a 5 nejsou provozovány vůbec a celý provoz MHD končí již kolem sedmé hodiny večerní.
Na základě podnětů a přání cestujících a také vysoké obsazenosti některých spojů dojde v novém zimním jízdním řádu, který začne platit od 17. srpna 2020, k následujícím úpravám. Linky 1 a 2 budou ve špičkách nově provozovány v intervalu 20 minut oproti dosavadním třiceti. K průlomu pak dojde v pátek a v sobotu večer, kdy bude provoz zmíněných páteřních linek prodloužen až do 22:00, což kupříkladu oproti současnému sobotnímu stavu znamená rozšíření o více než 4 hodiny. Provoz linky 3 bude uzpůsoben potřebám Boden Business Parku na jihu; zvedne se také počet jejích spojů vedených do Buddybynu na opačné straně sítě, od čehož si místní samospráva slibuje posílení úlohy městských autobusů v cestovním ruchu.