Do rozsáhlejší elektrifikace své autobusové flotily pomocí elektrobusů a vodíkových autobusů se pouští i vídeňský DP Wiener Linien. Dopravce dosud provozoval dvanáct midibusů italského výrobce Rampini s elektrickou výzbrojí od Siemense, jež obsluhují linky 2A a 3A v centru města.
Většímu nákupu elektrobusů se Wiener Linien s ohledem na vysoké pořizovací náklady bránily a preferovaly nákup dieselových autobusů plnících emisní normu EURO VI, přičemž používána byla nezřídka argumentace o tom, že ve Vídni již 80 % cestujících využívá lokálně bezemisních vozidel, čímž byl myšlen procentuální podíl pasažérů metra a tramvají na celkových výkonech vídeňské MHD. Nová legislativa EU, která dopravcům přímo nařizuje pořizovat část flotily v provedení nízkoemisních a lokálně bezemisních vozidel, ale nakonec tak jako tak vehnala Vídeň do náruče producentů elektrobusů, kteří se utkali v dlouho dopředu avizovaném výběrovém řízení na dodání 60 autobusů standardní délky, navíc přibyla i soutěž na prvních 10 vodíkových autobusů. Celkový objem obou zakázek činí zhruba 45 mil. € (1,1 mld. Kč), přičemž navíc musí Vídeň investovat i do vybudování nového zázemí pro plnění vodíkových autobusů a nabíjení elektrobusů, což spolkne dalších 40 mil. € (980 mil. Kč). Jelikož takové investice nejsou v silách městského dopravce, podpořila částkou 22,5 mil. € (zhruba 551 mil. Kč) nákup státní pokladnice.
Výběrové řízení na dodání elektrobusů ovládl Mercedes-Benz (potažmo EvoBus) se svým modelem eCitaro. Tento typ elektrobusu si měli již v minulosti možnost ve Vídni otestovat, avšak prezentace z počátku roku 2019 odhalila spíše veškeré nevýhody elektrobusů, nikoli jejich přednosti. Testovací vůz tehdy zvládl na lince 57A ujet při plném nabití jen 80 km. Později se objevil ve Vídni i článkový model Citaro G (v červnu 2021), který si měl v letních dnech poradit s podmínkami přece jen lépe.
U nynější dodávky šesti desítek vozů Wiener Linien přímo uvádějí, že s elektrobusy počítají pro nasazení na sklonově nenáročných linkách, a to přesto, že EvoBus učinil letos technologický skok v rámci užívaného typu baterií, kdy vozidla budou využívat články nazývané EvoBusem jako model NMC 3 o kapacitě elektrické energie 392 kWh, přičemž nabíjení bude možné vedle konvenční zásuvky i z pantografu na střeše vozidel, a to výkonem až 300 kW. Vozidla mají být dodána do konce roku 2025, což umožní převést do elektrobusového módu celkem 9 linek (ze 125, na nichž dnes jezdí dieselové vozy). Elektrobusy mají využívat zázemí v garážích Siebenhirten na jihu města, které mají najednou pojmout 52 vozů. V nových prostorech se počítá s využitím odpadního tepla z nabíjení pro vytápění budovy dílen a s fotovoltaickou elektrárnou na střeše haly údržby. Současně budou nabíjecími stáními vybaveny i další vídeňské autobusové dílny (Spetterbrücke) a na tratích se počítá s vybudováním trojice nabíječek, přičemž k napájení se má mj. využít synergie s existujícími měnírnami tramvají a metra.
Kromě elektrobusů pořídí Vídeň i desítku vodíkových autobusů, přičemž výběrové řízení na jejich dodání ovládl Solaris Bus & Coach, který je v současné době jednoznačně největším výrobcem autobusů s palivovými články v Evropě. 12m vozy mají využívat nově vybudované zázemí ve Florisdorfu. Vzhledem k očekávanému dojezdu 350 km za všech provozních podmínek se předpokládá nasazení vozů i na kopcovité linky. Prvních pět vozů by mělo být dodáno v roce 2023, dalších pět má přijít o rok později s tím, že všechny autobusy se zeleným kosočtvercem „H2“ u hrdla plnicí nádrže mají být nasazeny na linku 39A.