Menu

Vladivostok nakupuje 16 parciálních trolejbusů

Trolejbus značky ZiU na snímku z počátku listopadu 2023. (foto: Aleksandr G.)
Trolejbus značky ZiU na snímku z počátku listopadu 2023. (foto: Aleksandr G.)
Stáhnout PDF
Trolejbusy
28. 11. 2023 15:37
Vít Hinčica
1 minuta čtení

Vladivostok je dalším z měst, kde osud trolejbusové dopravy zachraňují moderní trolejbusy na baterie. Město totiž vypsalo minulý týden výběrové řízení na celkem 16 nových parciálních vozidel, jimiž míní obnovit stávající trolejbusový park, jenž je momentálně tvořen jen desítkou funkčních vozidel, z nichž je 8 starších 17 let. 

Od chvíle, kdy se o možné spáse místního trolejbusového provozu, jenž už léta jenom přežívá a očekával svůj konec, začalo uvažovat, až do okamžiku vypsání výběrového řízení uběhl zhruba jen jeden rok. Tato relativně krátká doba byla ovšem umožněna díky získání zvláštního úvěru, díky kterému bude možné v Přímořském kraji Ruské federace realizovat hned několik rozvojových projektů současně, včetně právě obnovy vladivostockého trolejbusového parku. 

Očekávaná hodnota zakázky na nové sólo vozy je 637 767 466 rublů, což je nyní v přepočtu asi 158,899 mil. Kč, neboli téměř 10 milionů korun za vůz. Nové trolejbusy by měly vyrazit na dvě místní přeživší trolejbusové linky umístěné při severním okraji města a dále obsloužit mimo troleje i nedalekou čtvrť Sněgovaja Paď. Očekává se, že dodavatelem nových trolejbusů bude běloruský výrobce. Doba na podání nabídek do tendru je na ruské poměry tradičně krátká, a sice jen do 11. prosince 2023.

Dne 17. října 2023 proběhla v Chabarovsku prezentace sedmi trolejbusů MAZ dodaných letos na podzim. Celkem má Chabarovsk už 17 nových parciálních trolejbusů. (foto: AmurMedia)

Připomeňme, že i jiný trolejbusový provoz v Dálněvýchodním federálním okruhu, Chabarovsk, se dočkal záchrany trolejbusové dopravy díky příchodu parciálních trolejbusů. Těch je už v Chabarovsku, po podzimním příchodu dalších 7 trolejbusů, nyní 17 (všechny typu MAZ-203T70 s prodlouženým autonomním chodem do vzdálenosti 20 km vyráběného ve spolupráci běloruského MAZu a ufimského UTTZ) a pro rok 2024 už chabarovská radnice plánuje pořízení dalších 16 trolejbusů. Naopak parciální trolejbusy nedostaly šanci v Nižném Novgorodu, kde sice byly zkoušeny, ale tamní radnice dala přednost postupné likvidaci trolejbusů ve prospěch příchodu elektrobusů. 

Podobné články