Na ruském trhu trolejbusových vozidel se objevil nový hráč, společnost Bakulin Motors Group, operující pod značkou Volgabus. Předmětná společnost loni dokončila vývoj nového, 12,5 m dlouhého typu 5270T pojmenovaného „Peresvět“, který poprvé představila v rámci čtvrtého ročníku Mezinárodního dopravního festivalu „SPbTransportFest“ pořádaného ve dnech 18. až 20. května 2023. V letošním roce získala společnost Volgabus nejen schválení typu, ale také dvě větší zakázky, a sice na 19 trolejbusů pro Iževsk a 16 trolejbusů pro Chabarovsk (dodavatelem je firma AvtoTechKom z Vladimiru). Prototyp, momentálně odstavený, byl loni testován ve Vladimiru.
Trolejbus je koncipován jako parciální, s bateriemi o kapacitě 102 Ah a udávané spotřebě 62 kWh, což mu má umožnit dojezd bez trolejí na vzdálenost okolo 30 km. Standardně instalovaný motor má výkon 115 kW, lze ale namontovat i silnější. Vůz je ze zhruba 80 % tvořen ruskými komponenty a je vyráběn Volgabusem ve Vladimirské oblasti. Počet sedadel k sezení se pohybuje od 26 do 30. Standardem je klimatizace, kamerový systém, plošina pro vozíčkáře. Na vývoji nového vozu se podílely komerční i výzkumné subjekty z Ruska i Běloruska.
Momentálně je tedy na ruském trhu ještě těsněji než loni, když na relativně málo vypisovaných zakázek připadá relativně velký počet domácích výrobců trolejbusů, kterým ještě konkurují běloruské podniky. Je sice pravdou, že tito výrobci trolejbusů zároveň vyrábějí autobusy, elektrobusy nebo případně i tramvaje, a tedy nejsou na poptávce po trolejbusech závislí, na druhou stranu rentabilnost výroby některých typů trolejbusů při existenci pouze jednoho velkého ruského zákazníka, kterým je Petrohrad, nemůže být nijak uspokojivá. Mimoto neexistuje ani vidina toho, že by se v brzké době vypisovaly obří tendry, které by současně uspokojily více hráčů na trhu. Například PK Transportnyje Sistěmy plánovala ročně produkovat i více než 200 trolejbusů, ale v tomto roce se k této metě určitě ani nepřiblíží.