Menu

Volgograd vypsal výběrové řízení na 56 parciálních trolejbusů

Volgogradský trolejbus typu VZTM-5284. Tento typ, představující modifikaci typu ZiU-9, byl vyráběn Volgogradským závodem dopravního strojírenství v letech 2001 až 2007, celkem sjelo z výrobní linky 163 trolejbusů, jež zamířily do různých ruských měst. Jeho největším provozovatelem byl Petrohrad. Samotný Volgograd obdržel jen pár kusů. (foto: McSIM97/Wikipedia.org)
Volgogradský trolejbus typu VZTM-5284. Tento typ, představující modifikaci typu ZiU-9, byl vyráběn Volgogradským závodem dopravního strojírenství v letech 2001 až 2007, celkem sjelo z výrobní linky 163 trolejbusů, jež zamířily do různých ruských měst. Jeho největším provozovatelem byl Petrohrad. Samotný Volgograd obdržel jen pár kusů. (foto: McSIM97/Wikipedia.org)
Stáhnout PDF
Trolejbusy
26. 12. 2021 10:49
Vít Hinčica
1 minuta čtení

V pátek 24. 12. vypsal volgogradský DP, Metroelektrotrans, nedávno slibované výběrové řízení na dodání 56 parciálních trolejbusů. Jednat se má o sólo trolejbusy o max. délce 13,5 m a kapacitě nejméně 90 a méně než 100 míst. 

Zajímavostí je, že trolejbusy musí umožnit samostatnou jízdu na baterie alespoň 20 km při maximálním přípustném zatížení a při plném výkonu topení či klimatizace, a nadto musí těchto 20 km zvládnout při frekvenci zastávek každých 400 m. Odhadovaná cena zakázky je 1,4 mld. RUB. Jedno vozidlo by tak mělo vyjít v přepočtu na pouhých 7,5 mil. Kč, což je vzhledem k zadaným parametrům nízká cena.

Horkým favoritem této zakázky je společnost PK „Transportnyje Sistěmy“, která jako jediný ruský výrobce nabízí trolejbusy s prodlouženým autonomním chodem, i tak jsou ale kritéria daná vypisovatelem nezvykle přísná. Elektronická aukce je plánována na 17. ledna 2022, zájemci o účast mají čas na podání nabídek do 12. ledna 2022. Připomeňme, že už v roce 2020 deklarovala volgogradská radnice zájem pořídit 100 parciálních trolejbusů, až dosud však žádný tendr nevypsala. Dnes je ve volgogradském parku evidováno 170 vozidel, téměř jedna třetina z nich je ovšem nefuknčních. Příchodem 56 „parciálů“ by se stal Volgograd druhým nejvýznamnějším provozovatelem bateriových trolejbusů v Rusku, když by o celý jeden vůz přeskočil Krasnojarsk. 

Podobné články