
Charkov otevřel novou trolejbusovou trať a plánuje další velký nákup trolejbusů
Na počátku tohoto týdne, dne 13. 1. 2020, byla v Charkově nová otevřena trolejbusová trať o délce 3,7 km, která začala být stavěna v létě loňského roku.
Na počátku tohoto týdne, dne 13. 1. 2020, byla v Charkově nová otevřena trolejbusová trať o délce 3,7 km, která začala být stavěna v létě loňského roku.
\Výrobce Mercedes-Benz (potažmo EvoBus) se pochlubil netradičním provedením autobusů Mercedes-Benz Citaro pro dopravce Spillmann z Německa. Tomu předal nedávno pět nových autobusů Mercedes-Benz Citaro, z toho čtyři ve 12m provedení s technologií mild hybrid a jeden článkový (Citaro G).
Škoda Electric dodá do Hradce Králové první vyrobený trolejbusu Škoda 30 Tr s bateriovým pohonem. Tento vůz sloužil až do konce listopadu 2019 v Praze na místní jediné testovací trolejbusové lince číslo 58 vedené z Palmovky do Letňan.
Španělsko-polský výrobce autobusů Solaris Bus & Coach ze skupiny CAF opět uspěl ve výběrovém řízení na dodávku nových plynových kloubových autobusů pro DP Ostrava. Tendru vypsaného na počátku července 2019 se účastnil výrobce jako jediný. Do metropole Moravskoslezského kraje dodá výrobce celkem 37 autobusů.
Západoindický Násik, který má skoro 1,5 mil. obyvatel a leží ve svazovém státě Maháráštra, se rozhodl postavit nadzemní koridory, na kterých se budou prohánět trolejbusy o délkách cca 18 m a téměř 25 m a které budou doplňovány dvěma trasami, na nichž budou jezdit tzv. napájecí spoje zajišťované 12m parciálními trolejbusy.
Francouzské město Saint-Étienne začne od poloviny února 2020 nasazovat v ostrém provozu první z 22 nových objednaných trolejbusů. Na zakázce podepsané zhruba před rokem s výrobcem Solaris Bus & Coach se významnou měrou podílí plzeňská Škoda Electric.
Belkommunmaš dodal na konci prosince 2019 do Vitebsku (viz loňskou reportáž zde) první 2 z celkem 3 objednaných kloubových trolejbusů. Tyto dva vozy jsou zcela nového podtypu AKSM-43300D (psáno také jako BKM-43300D), který vychází ze základní rodiny vozidel s číselným označením 433, do které spadají elektrobusy řady E433 i odvozený trolejbus řady AKSM-43303 (jeden ks zatím v Minsku, jedná se o tento předělaný elektrobus, který by měl být třetím pro Vitebsk) a trolejbus řady AKSM-43303A (jeden ks v ukrajinském Rovnu, s pomocným dieselovým motorem). Dané tři článkové trolejbusy jsou součástí zakázky na 13 parciálních vozů, z toho 10 sólo, kterou běloruský producent získal v posledním kvartálu roku 2019.
Ancona se má do počátku roku 2021 dočkat opětovného zatrolejování zhruba 600m úseku vedeného v tunelu Galleria Risorgimento, tj. mezi ulicí Antonio Giannelli a náměstím Libertà. Na tomto úseku bylo do roku 2013 zachováváno trolejové vedení, které bylo sice od 70. let používáno jen pro služební účely, ale po rekonstrukčních pracích natunelu bylo v onom roce u obou portálů tunelu přerušeno, uvnitř tunelu sneseno a dosud nenavráceno. Nyní by se mělo dočkat obnovy.
Na počátku listopadu roku 2019 jsme informovali o tom, že Minsktrans plánuje nakoupit 890 autobusů a elektrobusů, 810 trolejbusů a 50 tramvají. V prosinci 2019 došlo ke korekci tohoto plánu a nově má být nakoupeno 710 autobusů, 810 trolejbusů a 50 tramvají. Z výčtu tedy vypadly elektrobusy. Trolejbusy by měly být řešeny jako parciální, s autonomním dojezdem do 15 km.
Před více než třemi lety jsme přinesli reportáž z trolejbusového provozu v čínském Ťi-nanu, který se nachází v severní polovině země, v provincii Šan-tung. Toto velké, více než 8milinové město, které momentálně registruje 121 trolejbusů obsluhujících čtyři linky, patří mezi nejznečištěnější v Čínské lidové republice. Aby s tímto stavem, na kterém se nemálo podílí i intenzivní autobusová doprava, skoncovalo, rozhodlo se město v souladu s přijatými strategiemi i mezinárodními závazky před nedávnem odstartovat masivní rozvoj trolejbusové dopravy.