![V Hagenu navrhli trolejbusy](https://www.cs-dopravak.cz/wp-content/uploads/2020/06/69684309_2417374348309656_9165724375922507776_o-1.jpg)
V Hagenu navrhli trolejbusy
Téměř 190tisícové město Hagen ležící v německé spolkové zemi Severní Porýní-Vestfálsko, cca 50 km od Düsseldorfu, má svou MHD postavenou na autobusových linkách. To by ale se mohlo změnit.
Téměř 190tisícové město Hagen ležící v německé spolkové zemi Severní Porýní-Vestfálsko, cca 50 km od Düsseldorfu, má svou MHD postavenou na autobusových linkách. To by ale se mohlo změnit.
Toskánské město Livorno, které má momentálně okolo 157 tisíc obyvatel, se v současnosti zaobírá přípravou plánu udržitelné mobility, který by měl být dokončen mezi květnem a červnem 2020 a předložen ke schválení městské radě v červenci 2020.
Statutární město Most uzavřelo smlouvu s Ing. Jiřím Pospíšilem, Ph.D., jejímž předmětem je vypracování studie na rozvoj tramvajových tratí v ulicích Mostu. Hodnota zakázky je 326.000 Kč. Výběr zhotovitele studie byl proveden na základě otevřeného výběrového řízení.
Zatímco dodávku nových trolejbusů zajistí Škoda Electric ve spolupráci s libchavským SORem, nové plynové autobusy si jihlavský DP objednal u Solarisu. Smlouvu na celkem 5 dvanáctimetrových vozů podepsal jihlavský DP dne 3. 10. 2019.
Trolejbus Škoda-Sanos, též značený Škoda-Sanos S 200 (někdy také nesprávně S 200 Tr), se vrátil do Zlína. Po dlouhých 16 letech od odprodeje původně k historickým účelům určeného vozu ev. č. 329 se objevil ve Zlíně prototyp ikonického trolejbusu, jenž byl dodán do tehdejšího Gottwaldova v roce 1983.
Německý Augsburg vyhlásil vítěze výběrového řízení na dodávku 11 nových tramvají s opcí na dalších 16 kusů. Nejlepší nabídku podal švýcarský Stadler, který nabídl model Tramlink vyvinutý původně španělským Vosslohem.
V minulých článcích věnovaných petrohradským trolejbusům jsme opakovaně poukazovali na ne úplně čitelné tendence omezovat v Benátkách severu působiště trolejbusů.
Známému ruskému výrobci trolejbusů Trolza (nástupci kdysi proslulého ZiU) zřejmě svítá naděje na záchranu. Okolo podniku totiž začal kroužit vážný zájemce. Ačkoli se původně spekulovalo o tom, že by tímto zájemcem mohl být ruský Kamaz, nakonec se objevilo velmi překvapivé jméno.
Praha pokročila v přípravě na nákup svých prvních trolejbusů. Na nákup celkem 20 článkových parciálních velkokapacitních trolejbusů vypsala dnes (30. 9. 2019) předběžné oznámení, které slouží jako výzva k účasti na předběžných tržních konzultacích.
Následujícími řádky se podíváme do Brazílie na konec 20. a počátek 21. století. V té době se totiž v São Paulu rodil jeden zajímavý trolejbusový projekt, který již téměř upadl v zapomnění…