Za trolejbusy do Moldavska (1) – Tiraspol a Bendery
V následujícím krátkém seriálu se detailně podíváme na všechny čtyři trolejbusové provozy, které se momentálně v Moldavsku nacházejí.
V následujícím krátkém seriálu se detailně podíváme na všechny čtyři trolejbusové provozy, které se momentálně v Moldavsku nacházejí.
Ukrajinská korporace Etalon nedávno představila svůj nový 100% nízkopodlažní autobus „Astra“ (A12210), s nímž by ráda výhledově dobývala také trhy Evropské unie. Kromě výroby autobusů a trolejbusů ale nyní firma zamýšlí vstoupit také do dalšího odvětví v rámci veřejné dopravy – výroby tramvají.
Čína je často skloňována jako modelový příklad státu, v němž se rychle rozvíjí elektrobusy, už se ale zapomíná na to, že země je také významným výrobcem trolejbusů a že zde dochází také k rozvoji dopravy trolejbusové. V Pekingu například upravili pro provoz trolejbusů místní linky systému BRT, během pouhých 7 měsíců postavili 17,5 km dlouhou trať na bázi BRT také v Šanghaji, kde trolejbusy vzali opět na milost poté, co se v provozu příliš neosvědčily elektrobusy.
Polská společnost Ursus Bus se znovu vrací ke spolupráci s ukrajinským Bogdanem. Firma původně zahájila spolupráci s ukrajinskou společností na výrobě trolejbusů, které společně dodaly oba podniky do Lublinu, kde má Ursus svůj výrobní závod. Poté však bylo partnerství přeťato.
Ukrajinský výrobce autobusů Etalon, který se v letošním roce prezentoval také na veletrhu CZECHBUS v Praze, představil dne 26. 12. 2018 na tradiční tiskové konferenci pořádané před koncem roku nový model svého 100% nízkopodlažního městského autobusu.
První z padesáti objednaných tramvají Moderus Gamma pro Poznaň vyjela do provozu s cestujícími. Vozidlo, jež bylo představeno veřejnosti v říjnu 2018, svezlo první pasažéry dne 20. 12. 2018.
V letech 1941–64 byla ve Stockholmu provozována trolejbusová doprava, která ale byla postupně nahrazena autobusy. Nyní švédská metropole uvažuje o tom, že by se k trolejbusům v jejich moderní podobě tzv. parciálních trolejbusů (s bateriemi) mohla zase vrátit. Důvodem je snaha města elektrifikovat autobusovou síť páteřních linek.
(Aktualizováno). Bizarní sága moskevských elektrobusů pokračuje. Jak jsme již upozorňovali, na jaře 2018 bylo oznámeno, že jich do konce roku 2018 přijde do města sto z 200 objednaných (původně se mělo objednat rovnou tři sta), k 24. 12. 2018 jich má ale Moskva jen tři desítky.
Kdysi slavná maďarská značka Ikarus přestala vyrábět autobusy na počátku tohoto století, nicméně má své nástupníky a její jméno je dosud zvučné i přesto, že má věhlas jejích produktů jádro v již dalekých letech hlubokého socialismu.
Dne 14. 12. 2018 byl do provozu uveden další nový tramvajový provoz v USA, tentokrát v Oklahomě. Stejně jako v řadě dalších měst Spojených států, kde se tramvaje objevily v nedávné minulosti, představuje i systém v Oklahomě tramvajový comeback.