
Za trolejbusy a tramvajemi do Běloruska (4) – Minsk
Dnes nás čeká pohled do hlavního města Běloruska. Jezdí v něm metro, tramvaje i trolejbusy, přičemž v našem seriálu se věnujeme dvěma posledním prostředkům.
Dnes nás čeká pohled do hlavního města Běloruska. Jezdí v něm metro, tramvaje i trolejbusy, přičemž v našem seriálu se věnujeme dvěma posledním prostředkům.
Po Mariánských Lázních vsází na trolejbusy s karoserií SOR také Jihlava. Dopravní podnik města Jihlavy podepsal dne 7. 8. 2019 smlouvu se Škodou Electric na dodání celkem 7 parciálních trolejbusů Škoda 32 Tr. O den později následovala také smlouva na trojici standardních trolejbusů téhož typu.
Vozidla Škoda 24 Tr v Mariánských Lázních vystřídají trolejbusy Škoda 30 Tr. Zatímco u starší generace trolejbusů bylo výrobcem mechanické části Iveco (resp. původně ještě Irisbus), nyní budou trolejbusy disponovat karoserií z produkce SOR Libchavy. Smlouvu podepsal dopravce s výrobcem dne 7. 8. 2019.
Ve třetím díle seriálu se podíváme do Vitebsku, kde provozují jak trolejbusy, tak tramvaje.
Následujícími snímky se podíváme na aktuální (k 6. 8. 2019) stav výstavby nové trolejbusové trati v Brně, která povede ze současné konečné Novolíšeňská na stávající autobusové obratiště Jírova ležící při stejnojmenné tramvajové zastávce. Na stavbě, která se začíná po pěti měsících rýsovat, zatím nedošlo k zavěšování troleje. Více o stavbě zde.
Mercedes-Benz zahájil v loňském roce dodávky svých prvních elektrobusů eCitaro, s nimiž, jak jsme si prozradili o víkendu, už uspěl i mimo Německo. Doposud se k nabíjení používalo pouze připojení na standardizovanou zásuvku pro pomalé nabíjení, výrobce ovšem od počátku deklaroval, že elektrobusy půjde nabíjet také dalšími způsoby.
Ve druhém díle seriálu se podíváme do dalších dvou provozů v Bělorusku, které jsou čistě trolejbusové, jmenovitě do Babrujsku a Mohylevu.
Více než rok už uplynul od představení novinky v podobě elektrobusu eCitaro, které se stává prvním sériově vyráběným elektrobusem z produkce značky Mercedes-Benz. Dosud sklízel model dílčí úspěchy na domácím (německém) trhu, výrobce se ale koncem července pochlubil prvními objednávkami ze zahraničí.
Dopravní podnik města Brna se chystá nakoupit až 40 sólo trolejbusů vybavených trakčními bateriemi. Vyplývá to z předběžné tržní konzultace, jejíž znění bylo zveřejněno na profilu zadavatele. Výrobci mají možnost se do 20. 8. 2019 vyjádřit, zda by byli schopni splnit nastavené požadavky tendru.
Solaris Bus & Coach získal další zakázku na autobusy InterUrbino v Itálii. Linkové provedení autobusu od Solarisu se nestalo navzdory očekávání takovým tahákem trhu, jak se původně předpokládalo, v okolí Říma se ale Solarisu s tímto modelem nebývale daří.