
Na návštěvě stavby trolejbusové trati
Před více než týdnem odstartovala stavebními pracemi realizace nové obousměrné trolejbusové trati ve východní části města Brna.
Před více než týdnem odstartovala stavebními pracemi realizace nové obousměrné trolejbusové trati ve východní části města Brna.
Brněnský Dopravní podnik uzavřel první část své soutěže, v jejímž rámci mohli občané posílat návrhy barevného řešení nových tramvají EVO2, které začnou být dodávány do Brna od letošního roku. Z došlých návrhů byly vybrány tři, o nichž nyní může veřejnost hlasovat na webu http://www.projekt150.cz/akce/12.
Nabídka společnosti Stadler na dodávku až 80 nových tramvají byla vybrána jako nejlepší v italském Milánu. Do tendru se hlásil španělský závod Stadleru z Valencie (původně Vossloh España) s upraveným modelem z rodiny Tramlink (označený jak typ Tramlink S3 Leo).
Je to už 17 měsíců, co došlo k uzavření trolejbusového provozu ve Wellingtonu na Novém Zélandu. Politická reprezentace města slibovala náhradu trolejbusů moderními elektrobusy a hybridními autobusy. Zůstalo ale vlastně jen u slibů.
Berlín pokračuje v plánech na elektrifikaci své veřejné dopravy. Polská společnost Solaris má do města dodat celkem 15 článkových elektrobusů Urbino 18 electric. Půjde o první článkové elektrobusy v metropoli Německa. Součástí kontaktu je také dodávka nabíjecí infrastruktury. Celkové náklady jsou 13,2 mil. €.
Město Brno získalo na základě žádosti Dopravního podniku města Brna dotaci na stavbu tramvajové trati, která má propojit městské části Starý Lískovec a Bohunice. Práce na devět set metrů dlouhé trati ze zastávky Osová k Univerzitnímu kampusu začnou ještě letos. Z operačního programu Doprava se podařilo získat více než miliardu korun.
Plzeňské městské dopravní podniky (PMDP) by měly v nejbližší době zařadit do provozu s cestujícími první vozy Škoda 27 Tr v provedení s karoserií Nového Urbina (resp. Nového Trollina). Montáž prvního vozu začala v plzeňské Škodovce v listopadu 2018, zkoušky v ulicích města poté začaly v lednu 2019.
Vláda Západního Bengálska, jednoho ze států Indie, podepsala skrze svou průmyslovou rozvojovou společnost smlouvu s německou rozvojovou agenturou GIZ (Deutsche Gesellschaft für Internationale Zusammenarbeit; Německá společnost pro mezinárodní spolupráci) zabývající se přípravami na zavedení trolejbusů do ulic Kalkaty.
Město Košice potvrdilo návrat trolejbusové dopravy do ulic města. Doprava ale bude mít minimálně zpočátku poněkud symbolický charakter. Od neděle 10. 3. 2019 by měl být v ulicích každou neděli vždy pouze jeden trolejbus, který bude provozován v rámci dětského a dobrovolnického projektu s názvem „Nedele s Dobrým trolejbusom“.
Cesty dálkových linkových autobusů ve Vídni dnes začínají a končí na různých stanovištích rozesetých napříč celým městem. Rakouské hlavní město proto chce do pěti let postavit mezinárodní autobusový terminál, který podobně jako nové vlakové hlavní nádraží sjednotí všechny odjezdy a příjezdy pod jednu střechu. Stanici pro přibližně 200 dálkových autobusů denně vybuduje městská společnost Wien Holding.