
Metro ve Fortaleze
Dnes nás čeká cesta na severovýchod Brazílie, kde je už několik let budován systém metra. Jedná se o poměrně netradiční počin, jak se ostatně na dalších řádcích dozvíme.
Dnes nás čeká cesta na severovýchod Brazílie, kde je už několik let budován systém metra. Jedná se o poměrně netradiční počin, jak se ostatně na dalších řádcích dozvíme.
Dopravce ZTM Lublin (Zarząd Transportu Miejskiego w Lublinie) zrušil i opakované výběrové řízení na dodávku 20 elektrobusů o délce cca 12 m. Do první soutěže se přihlásili v loňském roce polští výrobci Solaris a Ursus Bus.
Italský Janov, který má momentálně téměř 600 tisíc obyvatel, se mohl v minulosti pochlubit poměrně slušnou trolejbusovou sítí, která obsluhovala téměř všechny hlavní obytné oblasti města. Provoz ovšem trval jen 35 let, a to mezi léty 1938 a 1973.
V hlavním městě brazilského státu Rio Grande do Sul, Porto Alegre, které má okolo 1,5 mil. obyvatel, se nachází nejjižněji položené metro v Brazílii.
Údajně až tři kompletně zmodernizované tramvaje KT8D5 vyjely do provozu v severokorejském hlavním městě Pchjongjangu. Záběry v televizi ale prozatím představily stále jen první vůz, který navíc není opatřen evidenčními čísly, které měl obdržet až po dokončení zkušebního provozu.
Rakouský Salzburg by se měl dočkat obnovení trolejbusového unikátu. Město Salzburg uvolnilo společně s městským podnikem Salzburg AG finanční prostředky na opravu trolejbusu Gräf & Stift/BBC typu EO 1 (též značený EO I), který je jediným dochovaným zástupcem svého typu v zemi našeho jižního souseda.
Australský Newcastle se stal dalším městem, v němž byl uveden do provozu tramvajový systém. V neděli 17. 2. 2018 došlo ke slavnostnímu zprovoznění jediné linky o délce cca 2,7 km. První den byli cestující přepravováni zdarma, od pondělí již platí běžný tarif.
V Německu se stále častěji hovoří o trolejbusech jako vhodné alternativě ke konvenčním autobusům i tohoto času ještě stále nevyzrálým elektrobusům. Jedním z dalších měst, kde se dostala otázka trolejbusů do médií, se nestal nikdo menší než Frankfurt nad Mohanem (Frankfurt am Main).
Druhý, resp. třetí trolejbusový provoz, který ještě v Brazílii funguje, leží v přímořském městě Santos, které je od São Paula vzdálené asi 75 km a disponuje nejvýznamnějším přístavem v Jižní Americe. Trolejbusová síť v Santosu, který částečně leží na ostrově a má přes 430 tisíc obyvatel, byla otevřena 12. srpna 1963 a loni tedy oslavila své 55. výročí.
Austrálie se po odklonu od tramvají k tomuto dopravnímu prostředku zase vrací. Není tomu tak dávno, co jediným přežívajícím provozem na nejmenším kontinentě bylo Melbourne, kde na druhou stranu tramvaje vládnou pevně, neboť jde v současné době o největší tramvajový provoz na světě. Dnes tramvaje jezdí také v Sydney, v Adelaide a v Gold Coastu, před dokončením je projekt v hlavním městě Canberra a Newcastlu.