![Povedené restaurování vozidla?](https://www.cs-dopravak.cz/wp-content/uploads/2020/06/20190104_150837-1.jpg)
Povedené restaurování vozidla?
V Černovicích na jihozápadě Ukrajiny jezdila mezi léty 1897 až 1967 elektrická tramvaj. V roce 1997 byl na počest jejího provozu na Gagarinově ulici nedaleko od hlavního vlakového nádraží postaven památník.
V Černovicích na jihozápadě Ukrajiny jezdila mezi léty 1897 až 1967 elektrická tramvaj. V roce 1997 byl na počest jejího provozu na Gagarinově ulici nedaleko od hlavního vlakového nádraží postaven památník.
(Aktualizováno v 18:11). Zdá se to neuvěřitelné, ale ternopilský vůz Škoda 9TrH29 ev. č. TD-67 (záv. číslo 8028), který ještě do dubna 2013 pravidelně vozil pod ev. č. 067 cestující a poprvé je svezl roku 1981, jezdí i v roce 2019.
Město Kamenec Podolský ležící na jihozápadě Ukrajiny je druhým největším městem Chmelnycké oblasti a má něco málo přes 100 tisíc obyvatel.
Třetím dílem našeho seriálu se podíváme do města Bălți, které má svůj český název, byť už poněkud zastaralý, Bělce. Jedná se o třetí největší město Moldavska ležící asi 120 km severozápadním směrem od Kišiněvu a mající okolo 150 tisíc obyvatel.
Pražský DP vypraví do provozu s cestujícími na běžné pořadí tramvaj typu T1. Bude se jednat konkrétně o vůz ev. č. 5002, který byl vyroben v roce 1951 a z pravidelného provozu odstaven v roce 1983. Vůz se objeví poprvé na lince s cestujícími o víkendu 5. a 6. 1. 2019.
Druhý díl seriálu o moldavských trolejbusových provozech bude věnován Kišiněvu, který má momentálně cca 685 tisíc obyvatel.
V následujícím krátkém seriálu se detailně podíváme na všechny čtyři trolejbusové provozy, které se momentálně v Moldavsku nacházejí.
Ukrajinská korporace Etalon nedávno představila svůj nový 100% nízkopodlažní autobus „Astra“ (A12210), s nímž by ráda výhledově dobývala také trhy Evropské unie. Kromě výroby autobusů a trolejbusů ale nyní firma zamýšlí vstoupit také do dalšího odvětví v rámci veřejné dopravy – výroby tramvají.
Čína je často skloňována jako modelový příklad státu, v němž se rychle rozvíjí elektrobusy, už se ale zapomíná na to, že země je také významným výrobcem trolejbusů a že zde dochází také k rozvoji dopravy trolejbusové. V Pekingu například upravili pro provoz trolejbusů místní linky systému BRT, během pouhých 7 měsíců postavili 17,5 km dlouhou trať na bázi BRT také v Šanghaji, kde trolejbusy vzali opět na milost poté, co se v provozu příliš neosvědčily elektrobusy.
Polská společnost Ursus Bus se znovu vrací ke spolupráci s ukrajinským Bogdanem. Firma původně zahájila spolupráci s ukrajinskou společností na výrobě trolejbusů, které společně dodaly oba podniky do Lublinu, kde má Ursus svůj výrobní závod. Poté však bylo partnerství přeťato.