
Metro v Brasílii
Následujícím příspěvkem se podíváme do hlavního města Brazílie, kde budeme zkoumat tamní metro.
Následujícím příspěvkem se podíváme do hlavního města Brazílie, kde budeme zkoumat tamní metro.
(Aktualizováno dne 16. 2. 2019 ve 20:49). Trolejbusové dopravě v hlavním městě Mexika, Ciudad de México, začíná svítat naděje. Jak jsme již psali v předloňském roce, tamní provoz vlivem minimálních investic v posledních zhruba deseti letech chátral. Na konci roku 2018 se po nástupu nové primátorky Claudie Sheinbaum opětovně objevil záblesk naděje v podobě možné koupě 100 nových trolejbusů.
Celkem 37 autobusů Crossway LE v plynovém provedení (model s obchodním jménem Crossway LE Natural Power, zkráceně též Crossway LE NP) zamíří do dopravní společnosti Beltrame Group. Autobusy budou dodány správním orgánům aglomerace Communauté d'Agglomération Dracénoise (DPVA) na jihu Francie do konce roku 2019.
V roce 2017 jsme informovali o definitivním konci nevelké tramvajové trati v Buenos Aires, která měla předznamenávat návrat tramvají do tohoto hlavního města Argentiny a za níž se během pár let utratilo zhruba půl miliardy Kč. Jenže tramvaje už podruhé v historii města prohrály, a tak trať byla do počátku roku 2017 zcela demontována a v její trase se nyní buduje podúrovňová silniční magistrála.
V areálu autobusových opraven pražského DP pokračují práce na opravě unikátu. Jeden z prvních moderních československých trolejbusů typu Praga TOT se dochoval do dnešních dnů a prochází v současné době náročnou rekonstrukcí, jejímž cílem je uvést vozidlo do stavu po zařazení do provozu.
Rumunský výrobce Astra Vagoane Călători z Aradu uspěl se svými nízkopodlažními tramvajemi v trojici tendrů na nová vozidla. Tramvaje by měly zamířit do měst Galaţi (česky též Galac), Oradea (Velký Varadín) a Cluj-Napoca (Kluž).
Tímto článkem zamíříme až do daleké Paraguaye, a sice jejího hlavního města Asunciónu, které má přes půl milionu obyvatel.
Dopravní podnik měst Liberce a Jablonce nad Nisou se definitivně rozloučil s dvojicí vozů T2R, které dosloužily v provozu s cestujícími dne 17. 11. 2018. Tramvaje, jež byly poslední svého typu v pravidelném provozu na světě, čeká oprava, po níž zamíří do Prahy. A zde se do pravidelného provozu zase vrátí. Než se tak stane, vezmou to oklikou přes Ostravu, čímž se vrátí na místo svého původního působení.
V Brazílii bylo v minulosti trolejbusových provozů hned několik. Dnes už existují jen dva, respektive tři. Jeden, v Santos, doslova přežívá, druhý, v sousedním São Paulu, který se de facto skládá ze dvou samostatných systémů, také nemá budoucnost zajištěnou. Právě do druhé zmíněné lokality, kde trolejbusy letos slaví své sedmdesátiny, se nejprve vypravíme.
Táhnoucí se výběrové řízení na tramvaje pro polskou Varšavu má podle očekávání svého vítěze v podobě korejské společnosti Hyundai Rotem. Ta se může těšit, že do polské metropole dodá až 213 tramvají.