![První tramvaj pro hlavní město Austrálie](https://www.cs-dopravak.cz/wp-content/uploads/2020/06/586_image-asset-1.jpg)
První tramvaj pro hlavní město Austrálie
Canberra, hlavní město Austrálie, které bylo založeno v roce 1908, obdržela svou první tramvaj, jež do města připutovala až ze španělské Zaragozy.
Canberra, hlavní město Austrálie, které bylo založeno v roce 1908, obdržela svou první tramvaj, jež do města připutovala až ze španělské Zaragozy.
Dne 10. 12. 2017 byl slavnostně zahájen provoz na nové tramvajové trati v Lucemburku, hlavním městě Velkovévodství lucemburského. Ve městě, jež má okolo 103.000 obyvatel, v minulosti tramvaje již jezdily, a to v letech 1875–1963. Na návrat tramvají tak město čekalo 54 let.
Vídeňský dopravní podnik pokračuje v rozvoji elektromobility. Od konce roku 2018 začne do provozu nasazovat celkem 7 dvanáctimetrových elektrobusů. Zakázku získal italský výrobce Rampini.
Dne 14. 12. 2017 si zástupci skupiny 3ČSAD (ta zahrnuje společnosti ČSAD Havířov, ČSAD Karviná a ČSAD Frýdek-Místek) převzali v Paskově u Ostravy 6 nových autobusů Scania Citywide, jež budou nasazeny do městské a příměstské dopravy.
Německý Frankfurt nad Mohanem se stane další štací pro elektrobusy polského Solarisu. Do města by mělo být dodáno celkem 5 vozů ve 12m provedení (Solaris Urbino 12 electric s karoserií tzv. Nového/New Urbina), které si převezme dopravce In Der City Bus Frankfurt.
Do konce roku by mělo být do provozu u Dopravního podniku Mladá Boleslav zařazeno prvních pět z celkových jednadvaceti vozů Iveco Urbanway CNG. Po více než sedmi letech se tak DP Mladá Boleslav dočká nových autobusů.
V našem vyprávění o trolejbusech VETRA zůstáváme ve 30. letech 20. století, která byla pro francouzský podnik poměrně dynamická.
Dne 11. 12. 2017 podepsala společnost Tramwaje Śląskie s organizací CUPT (Centrum Unijnych Programów Transportowych) smlouvu o poskytnutí finančních prostředků na rozvoj tramvajové dopravy v Katowicích a nejbližším okolí.
V úvodním díle našeho seriálu jsme si francouzskou společnost VETRA představili v obecné rovině. Objasnili jsme si, jak vznikla, pracovala a zanikla. Tímto druhým dílem začínáme detailní přehled vozidel, která byla Vetrou vyrobena, případně měla s Vetrou co do činění. Informace prezentujeme v maximálním možném množství, přesto ale, jak čtenáři sami uvidí, nejsou některá data dohledatelná, nebo jsou značně nejistá, proto do hry budou přicházet otazníky. Jejich četnost se však bude postupně snižovat.
Necelých 30 km jihozápadně od Berlína se nachází město Postupim (cca 168.000 obyvatel), jehož kolorit tvoří již od roku 1880 také tramvaje (od r. 1907 elektrické), jejichž síť se dne 9. 12. 2017 rozrostla a přesáhla hranici 30 km, neboť město dokončilo stavbu své tramvajové trati ke konečné Campus Jungfernsee.