
Prohlédněte si novou tramvaj pro polský Olsztyn
Turecký výrobce Durmazlar ukázal, jak by měly vypadat jeho nové tramvaje pro Olsztyn. Model vozidla a první vizualizaci ukázal v rámci slavnostního podpisu smlouvy v červenci 2018.
Turecký výrobce Durmazlar ukázal, jak by měly vypadat jeho nové tramvaje pro Olsztyn. Model vozidla a první vizualizaci ukázal v rámci slavnostního podpisu smlouvy v červenci 2018.
Ukrajinské město Lvov obdrželo prvních 6 tramvají KT4D, které doputovaly jako ojeté z Berlína. Celkem by mělo být to města, jež bylo do roku 1939 součástí Polska, než došlo k okupaci této části země sovětskou armádou, dodáno celkem 30 ex-berlínských tramvají.
Obnova vozového parku probíhá také v Dopravní společnosti Zlín – Otrokovice (DSZO), a tak se pomalu chýlí ke konci i dny posledních provozních vozů typů Škoda 14 Tr a 15 Tr. Od obou zástupců zbývá v provozu už jen jediný vůz.
Dopravní podnik Ostrava podepsal smlouvu se svou dceřinou společností Ekova Electric ve věci testování nového parciálního trolejbusu, jenž Ekova Electric poprvé představila v loňském roce.
Ruská společnost PK Transportnyje sistemy se pochlubila dne 20. 7. 2018 svou novou tramvají s obchodním jménem Ľvjonok (Львёнок), což v překladu znamená lvíček. Prezentace tramvaje se konala v Petrohradě, kde se firma připravuje investovat zhruba 2 mld. rublů do svého výrobního závodu.
Dne 19. 7. 2018 došlo v Krakově k předání nových autobusů Solaris Urbino 18 do provozu s cestujícími. Celkem bylo v jediný den prezentováno 38 vozů, jež následně vyjely na autobusové linky č. 105, 164, 179 a 184.
Bulharská metropole se dočkala první nové jednotky metra Siemens Inspiro. Jednotky tohoto typu jsou do Sofie dodávány na základě vítězství v tendru z podzimu 2015. V něm však neuspěl německý Siemens sám, ale v konsorciu s polskou společností Newag.
Vo štvrtok 18.7.2018 sa na základe povolenia Ministerstva dopravy a výstavby (MDaV) začala testovacia prevádzka s cestujúcimi parciálnych trolejbusov SOR TNB 12 v Banskej Bystrici.
Společnost SOR Libchavy připravuje další novinku na poli nové řady NS, jejíž první zástupce – elektrobus o délce 12 m – se ukázal před dvěma lety na veletrhu IAA v Hannoveru. Od poloviny loňského roku začala sériová výroba elektrobusů, které dnes můžeme potkat například v Bratislavě, Hradci Králové, anebo u skupiny 3ČSAD.
Dánské město Aarhus již netrpělivě vyhlíží zavedení provozu na historicky prvním novodobém prodloužení tramvajové tratě, který byla uvedena do provozu teprve 21. 12. 2017. Z celkem 26 vozidel, která byla pro provoz dodaná společností Stadler, využívá dnes dopravce aktivně denně pouze 5 (z toho 1 jako záložní na trati).