Vybrané trolejbusové a tramvajové investiční akce na Ukrajině
V následujícím výčtu se podíváme za některými probíhajícími či plánovanými investičními akcemi, které se na Ukrajině týkají tramvají a trolejbusů.
V následujícím výčtu se podíváme za některými probíhajícími či plánovanými investičními akcemi, které se na Ukrajině týkají tramvají a trolejbusů.
Celkem 9 nových trolejbusů za 120,6 mil. Kč pořídí Dopravní podnik města Hradce Králové. Dne 21. 9. 2017 byla podepsána smlouva, která předpokládá dodání celkem 9 nových 12m trolejbusů, které budou vybaveny navíc bateriovým pohonem. Všechny trolejbusy by měly odpovídat typu Škoda 30 Tr, u kterého budou baterie novinkou.
V obratném rušení tramvajových a trolejbusových tratí nasbíral za poslední léta velké zkušenosti ruský Vladivostok. V něm totiž stihli v tomto miléniu zrušit, co se dalo, až jim z původních sítí skoro nic nezbylo.
Francouzské město Pau (cca 84 000 obyvatel) ležící pod vrcholky Pyrenejí bude mít od druhé poloviny roku 2019 ve vozovém parku své městské dopravy netradiční článkové autobusy s vodíkovým pohonem. Do města je má dodat belgická společnost Van Hool.
V dánském Aarhusu bylo vše připraveno na slavnostní zahájení provozu tramvají. K jejich návratu do Dánska mělo dojít po 45 letech od uzavření tramvajového provozu v Kodani. V samotném Aarhusu bylo čekání na tramvaj ještě o rok delší – původní systém byl zrušen již v roce 1971.
Ukrajinská Oděsa se letos pustila do velkého nakupování. Loni na podzim vypsala výběrové řízení na dodávku 45 nových trolejbusů a dne 16. června 2017 byl oznámen jeho vítěz. Tím se stal běloruský Belkommunmaš, který díky nízké nabídnuté ceně nakonec získal objednávku ještě na další dvě vozidla. Všech 47 vozů bude typu BKM-321 a jejich celková hodnota bude 8,073 mil. eur.
Ve čtvrtek 21. září 2017 bylo zprovozněno lehké metro v Granadě, o kterém jsme nedávno informovali. Ačkoli se ještě před měsícem zdálo, že se nový dopravní prostředek po opakovaných odkladech s lidmi jen tak nerozjede, věci nabraly překvapivě rychlý obrat k lepšímu.
Litevské hlavní město Vilnius mělo uzavřít velký kontrakt na dodávku nových trolejbusů. Vítězem se podle litevských a polských médií měla stát polská společnost Solaris Bus & Coach, jež měla být v tendru jediným účastníkem.
Pražský Dopravní podnik již v lednu otevřel nabídky na dodávku celkem 450 autobusů, které by měly obnovit vozový park MHD v naší metropoli. Původní kontrakt na 150 autobusů, jež měl být uzavřen na jaře 2015, byl zrušen poté, co v něm jako jediný uchazeč zůstala společnost SOR Libchavy. Legislativně sice bylo možné i tak soutěž ukončit, výběrové řízení však budilo takové vášně, že bylo nakonec odpískáno. V červenci 2016 byla zakázka na autobusy vypsána znovu.
Město Resistencia, ležící na severovýchodě Argentiny nedaleko od hranice s Paraguyaí a mající momentálně okolo 300 tisíc obyvatel, by rádo zavedlo do ulic svého města ekologickou dopravu. Mezi možnými dopravními prostředky je přitom hlavním kandidátem trolejbus.