Sedm nových 12m elektrobusů pro Vídeň
Vídeňský dopravní podnik pokračuje v rozvoji elektromobility. Od konce roku 2018 začne do provozu nasazovat celkem 7 dvanáctimetrových elektrobusů. Zakázku získal italský výrobce Rampini.
Vídeňský dopravní podnik pokračuje v rozvoji elektromobility. Od konce roku 2018 začne do provozu nasazovat celkem 7 dvanáctimetrových elektrobusů. Zakázku získal italský výrobce Rampini.
Dne 14. 12. 2017 si zástupci skupiny 3ČSAD (ta zahrnuje společnosti ČSAD Havířov, ČSAD Karviná a ČSAD Frýdek-Místek) převzali v Paskově u Ostravy 6 nových autobusů Scania Citywide, jež budou nasazeny do městské a příměstské dopravy.
Německý Frankfurt nad Mohanem se stane další štací pro elektrobusy polského Solarisu. Do města by mělo být dodáno celkem 5 vozů ve 12m provedení (Solaris Urbino 12 electric s karoserií tzv. Nového/New Urbina), které si převezme dopravce In Der City Bus Frankfurt.
Do konce roku by mělo být do provozu u Dopravního podniku Mladá Boleslav zařazeno prvních pět z celkových jednadvaceti vozů Iveco Urbanway CNG. Po více než sedmi letech se tak DP Mladá Boleslav dočká nových autobusů.
V našem vyprávění o trolejbusech VETRA zůstáváme ve 30. letech 20. století, která byla pro francouzský podnik poměrně dynamická.
Dne 11. 12. 2017 podepsala společnost Tramwaje Śląskie s organizací CUPT (Centrum Unijnych Programów Transportowych) smlouvu o poskytnutí finančních prostředků na rozvoj tramvajové dopravy v Katowicích a nejbližším okolí.
V úvodním díle našeho seriálu jsme si francouzskou společnost VETRA představili v obecné rovině. Objasnili jsme si, jak vznikla, pracovala a zanikla. Tímto druhým dílem začínáme detailní přehled vozidel, která byla Vetrou vyrobena, případně měla s Vetrou co do činění. Informace prezentujeme v maximálním možném množství, přesto ale, jak čtenáři sami uvidí, nejsou některá data dohledatelná, nebo jsou značně nejistá, proto do hry budou přicházet otazníky. Jejich četnost se však bude postupně snižovat.
Necelých 30 km jihozápadně od Berlína se nachází město Postupim (cca 168.000 obyvatel), jehož kolorit tvoří již od roku 1880 také tramvaje (od r. 1907 elektrické), jejichž síť se dne 9. 12. 2017 rozrostla a přesáhla hranici 30 km, neboť město dokončilo stavbu své tramvajové trati ke konečné Campus Jungfernsee.
Přístavní město Gdyně (Gdynia) na severu Polska poptávalo ve dvou velkých tendrech nová vozidla hromadné dopravy. Celkem chtělo město pořídit 30 nových trolejbusů a 55 autobusů. Do tendrů se však přihlásil navzdory očekávání vždy jen jeden uchazeč. O trolejbusy projevil zájem Solaris, autobusový tendr zase zajímal pouze MAN. Jenomže oba výrobci chtějí za vozidla více, než Gdyně čekala, a tak není jasné, zda město skutečně soutěže uzavře a vozidla si pořídí.
Od září 2017 mají návštěvníci Londýna možnost využít další netradiční atrakci. Úzkorozchodnou podzemní dráhu, jež je nyní součástí expozice místního poštovního muzea. Ta v minulosti sloužila k přepravě pošty, nyní se mohou na části její trasy svézt ve speciálních vagóncích i cestující.