Tramvajové projekty v Maroku
V Maroku momentálně jezdí tramvaje pouze ve dvou městech, a sice v Casablance a Rabatu, přičemž ve druhém zmíněném případě obsluhují tramvaje i sousední město Salé.
V Maroku momentálně jezdí tramvaje pouze ve dvou městech, a sice v Casablance a Rabatu, přičemž ve druhém zmíněném případě obsluhují tramvaje i sousední město Salé.
Následujícím příspěvkem se podíváme do nevšední destinace, ve které letos otevřeli trolejbusový provoz, nicméně nedlouho po tomto aktu začaly trolejbusy jezdit výhradně se staženými sběrači, čímž se z nich de facto staly elektrobusy. Jmenovitě zavítáme do marockého Marrákeše čítajícího okolo milionu obyvatel.
Hlavní město Německa přemýšlí o návratu trolejbusů. Berlínský DP (BVG; Berliner Verkehrsgesellschaft) navrhl koncept, který počítá s výstavbou trolejbusové sítě v západním sektoru města ve Spandau. Výhledově by pak mohly být tratě prodlouženy až ke známé stanici Zoologischer Garten, anebo do částí Märkische Viertel. Projekt ale prozatím neschválilo vedení města.
Zatímco Moskva svůj trolejbusový provoz pozvolna utlumuje, v Petrohradě jim připisují podstatně větší budoucnost a chtějí využít již existující infrastruktury k tomu, aby se mohla vozidla na elektrický pohon rozjet i tam, kde trolejové vedení prozatím nevisí. K tomu mají sloužit trolejbusy s bateriovým pohonem, jež jsou u nás nazývány jako tzv. parciální trolejbusy.
Francouzský Alstom si může odškrtnout další úspěch na domácím trhu. Do přímořského města Nice dodá 6 nových tramvají Citadis nové řady X05. Mimoto dodá i 22 speciálních nabíjecích zón (pracujících na bázi indukce) známých pod zkratkou SRS.
Canberra, hlavní město Austrálie, které bylo založeno v roce 1908, obdržela svou první tramvaj, jež do města připutovala až ze španělské Zaragozy.
Dne 10. 12. 2017 byl slavnostně zahájen provoz na nové tramvajové trati v Lucemburku, hlavním městě Velkovévodství lucemburského. Ve městě, jež má okolo 103.000 obyvatel, v minulosti tramvaje již jezdily, a to v letech 1875–1963. Na návrat tramvají tak město čekalo 54 let.
Vídeňský dopravní podnik pokračuje v rozvoji elektromobility. Od konce roku 2018 začne do provozu nasazovat celkem 7 dvanáctimetrových elektrobusů. Zakázku získal italský výrobce Rampini.
Dne 14. 12. 2017 si zástupci skupiny 3ČSAD (ta zahrnuje společnosti ČSAD Havířov, ČSAD Karviná a ČSAD Frýdek-Místek) převzali v Paskově u Ostravy 6 nových autobusů Scania Citywide, jež budou nasazeny do městské a příměstské dopravy.
Německý Frankfurt nad Mohanem se stane další štací pro elektrobusy polského Solarisu. Do města by mělo být dodáno celkem 5 vozů ve 12m provedení (Solaris Urbino 12 electric s karoserií tzv. Nového/New Urbina), které si převezme dopravce In Der City Bus Frankfurt.