![Nová Urbina také v Norimberku](https://www.cs-dopravak.cz/wp-content/uploads/2020/06/936_image-asset-1.jpg)
Nová Urbina také v Norimberku
Polský Solaris dodal po delší době nové autobusy do německého Norimberku. Konkrétně k dopravci VAG Verkehrs-Aktiengesellschaft zamířilo 8 článkových vozů New Urbino 18.
Polský Solaris dodal po delší době nové autobusy do německého Norimberku. Konkrétně k dopravci VAG Verkehrs-Aktiengesellschaft zamířilo 8 článkových vozů New Urbino 18.
S elektrobusy se v Nizozemsku v posledních měsících roztrhl pytel. Těží z toho prozatím hlavně jeden hráč – místní firma VDL Bus & Coach. Ta dodala v prosinci 2016 početnou flotilu do Eindhovenu (43 vozů), kde už elektrobusy najezdily před 1 mil. km, a nedávno oznámila, že si od ní 100 autobusů objednala také firma Connexxion pro oblast kolem města Schiphol. V obou případech se jednalo o kloubové autobusy délky 18,1 m VDL Citea SLFA Electric. Na ty nyní vsází také další dopravce – Qbuzz.
Polské hlavní město opět odložilo termín pro podání nabídek v tendru na dodávky nových tramvají. Původně měly být nabídky předloženy již do 27. 3. 2017, nicméně množství doplňujících otázek od výrobců a úpravy zadávací dokumentace z nich plynoucí vedly k tomu, že Varšava musela termín odevzdání nabídek posunout, a to původně na 9. 5. 2017.
Ve městě Čačak v centrální části Srbska byly do provozu místní MHD zařazeny hybridní autobusy Volvo 7700H. Celkem si dopravce Kavim Autoprevoz pořídil pro provoz místní MHD 10 vozidel tohoto typu. Nákup hybridních vozů v Srbsku je však velmi zajímavý.
Nákup nových autobusů do estonského hlavního města Tallinnu nadále pokračuje. Dopravce Tallinna Linnatranspordi (TLT) zařadil dne 25. 4. 2017 do provozu slavnostně 20 nových hybridních autobusů Volvo 7900 Hybrid, čímž stoupl počet hybridních vozů od Volva v Tallinnu již na 44 kusů.
Výrobce Tatra-Jug (Tatra-Yug), který vznikl v roce 1993 jako společný podnik českých a ukrajinských firem (dnes je však výhradně v ukrajinských rukou), dotáhl do konce dlouho avizovaný projekt nové částečně nízkopodlažní tramvaje s typovým označením K-1M6.
„Voláme českou policii, české četnictvo a vládní vojsko na pomoc Českému rozhlasu!“ Ve 12:33 dne 5. května 1945 se v pražském sídle rozhlasu ozvalo toto známé volání o pomoc, které je považováno za začátek květnového protifašistického povstání (byť fakticky již začaly být strhávány německé nápisy na budovách už předešlý den a pátého května už od rána probíhaly další spontánní akce). Do povstání se zapojili také zaměstnanci Elektrických podniků hlavního města Prahy, předchůdce dnešního Dopravního podniku hl. m. Prahy (DPP).
Další klenot ve sbírce svých retro vozidel má nyní k dispozici brněnský DP. Koncem dubna 2017 dokončil náročnou opravu tramvaje T2 ev. č. 1435, která nyní svým vzhledem připomíná provozní stav tramvají tohoto typu v období po roce 1970.
Třetí největší město Dánska, Odense, uzavřelo soutěž na nákup nových tramvají pro svůj nově budovaný tramvajový systém. V Dánsku přitom momentálně tramvaje nejezdí, avšak již brzy by měla být slavnostně zahájena doprava na první části sítě tramvají v Aarhusu a Odense by se mělo na mapě tramvajových provozů ukázat od roku 2020.
29. 4. 2017 se svezli první cestující vozidlem Alstom Citadis v Německu. Jeden z nejúspěšnějších typů nízkopodlažních tramvají ovšem nebyl dodán do žádného z německých provozů, ale do francouzského Štrasburku, odkud do Německa tramvaje nově přejíždí.