Tramvaj Solaris Tramino pro Lipsko (neplánovaně) odhalena
Německé noviny Leipziger Volkszeitung přinesly první fotografie nové tramvaje Solaris Tramino pro německé Lipsko. Podobu vozidla se přitom dopravce snažil dlouhodobě úzkostlivě utajit.
Německé noviny Leipziger Volkszeitung přinesly první fotografie nové tramvaje Solaris Tramino pro německé Lipsko. Podobu vozidla se přitom dopravce snažil dlouhodobě úzkostlivě utajit.
Francouzský Štrasburk (Strasbourg) objednal dalších 10 tramvají Alstom Citadis pro provoz na své tramvajové síti. Objednávku místní dopravce uskutečnil na základě možnosti využít opci původního kontraktu z roku 2014, který počítá s možností objednat postupně až 50 vozidel.
V rámci dlouhodobé strategie snižování emisí autobusové dopravy testuje DPP v reálném provozu s cestujícími již rok a půl elektrobus s nabíjením z tramvajové napájecí sítě. Nabíjení probíhá během provozních přestávek v obratišti Želivského prostřednictvím dvoupólového pantografového sběrače na střeše vozidla z krátkého úseku speciálně vybudované troleje
Velká Británie je tradiční baštou švédského Volvav oblasti dodávek (nejen) městských autobusů. Doposud zde však Volvo bodovalo se svými hybridními vozy (resp. podvozky, na kterých byly stavěny karoserie místních nástavbářů). Počátkem února se podařilo uzavřít první kontrakt i na dodávku elektrobusů, a to v celkovém počtu 8 kusů.
18. ledna 2017 byl oficiálně zapsán do obchodního rejstříku Dopravní podnik Frýdek-Místek, s. r. o. (dále též DPFM). Ten by se mohl stát novým provozovatelem městské hromadné dopravy ve Frýdku-Místku, kterou zde doposud zajišťuje skupina 3ČSAD (ČSAD Frýdek-Místek).
Wolfsburg, známý zejména jako sídlo německé automobilky VW, podepsal dohodu o inovativním partnerství se společností MAN Truck & Bus. Toto partnerství má být zaměřeno na problematiku elektrické veřejné dopravy. Dnes ve městě slouží pro potřeby obyvatel dieselové autobusy a již delší dobu se uvažuje o tom, že by mohlo dojít také k výstavbě tramvajových tratí.
V roce 2007 byla v Buenos Aires otevřena jednokolejná tramvajová trať o délce cca 1,6 km, čtyřech zastávkách a pouze jedné výhybně. Snaha navrátit klasickou tramvaj do hlavního města Argentiny, která v něm zmizela roku 1963, se však minula účinkem, neboť projekt, jenž vešel ve známost zejména jako „Tranvía del Este“ (podle umístění trati ve východní části města), se nedočkal rozšíření, které se původně plánovalo. Umístění trati vedené „odnikud nikam“ stejně jako mnohé další faktory vedly k tomu, že si na sebe projekt v hodnotě zhruba půl miliardy Kč nikdy nezačal vydělávat, neboť už od počátku spuštění provozu kupil markantní provozní ztráty.
Zatímco loni v lednu se průměrná teplota v Brně pohybovala okolo -1,0 °C, letos podle informací Českého hydrometeorologického ústavu klesla až na -5,1 °C. To se podepisuje i na nákladech na zimní provoz v brněnské MHD. „Celkově se vícenáklady za zimní údržbu a provoz v měsíci lednu vyšplhaly k téměř 6 mil. korun. To je zhruba o 15 % více než ve stejném období loňského roku,“ konstatoval generální ředitel DPMB Miloš Havránek.
Příprava tramvajové tratě na porubský osmý obvod v Ostravě se komplikuje. Tramvaje by zde v rámci projektu ekologizace veřejné dopravy rádo vidělo vedení města. Městský obvod Pustkovec, přes jehož katastr má být tramvaj vedena, se ovšem postavil proti.
Společnost MAN Truck & Bus dodala osm speciálně vybavených autobusů MAN Lion’s Regio pro potřeby rakouské policie. Rakouský ministr vnitra Wolfgang Sobotka uvedl autobusy oficiálně do provozu na konci roku 2016. Výrobce ovšem o události informoval ve své tiskové zprávě teprve nyní.