Lodě brněnského DP mají za sebou rekordní sezónu
Jubilejní 70. plavební sezóna byla pro Dopravní podnik města Brna rekordní. Od dubna do října se na lodích DPMB svezlo 240 tisíc lidí. To je nejvíc za posledních devatenáct let.
Jubilejní 70. plavební sezóna byla pro Dopravní podnik města Brna rekordní. Od dubna do října se na lodích DPMB svezlo 240 tisíc lidí. To je nejvíc za posledních devatenáct let.
Dnes se podíváme znovu do Jižní Ameriky, a to na projekt zvaný "Metrotranvía de Mendoza", o kterém jsme se zmínili v našem článku o tramvajích na pneumatikách v Medellínu.
Netradiční dopravní prostředek s netradičním výrobcem a provozovatelem získalo čínské město Šen-čen do svého systému veřejné dopravy. Ve městě byla dne 13. 10. 2016 zprovozněna nová linka monorailu.
Súkromný dopravca RegioJet nadviazal spoluprácu s troma autobusovými dopravcami na východnom Slovensku – SAD Humenné, SAD Prešov a BUS Karpaty. Štartujú spolu nový model spolupráce na nadväzných autobusových spojoch k a od vlakov RegioJet.
Společnost Solaris Bus & Coach uspěla v roce 2015 se svými tramvajemi v německém Lipsku, kam by měla dodat až 41 vozidel o délce 38 m zcela odlišné koncepce, než tomu bylo v případě doposud vyrobených modelů pro jiné německé a polské provozovatele.
Chemnitzský model – v originále Das Chemnitzer Modell – představuje systém vlakotramvají, které mají přejíždět mezi tramvajovou a železniční sítí. Systém je rozdělen do celkem 6 etap.
Švédský Göteborg oznámil vítěze tendru na dodávky nových tramvají. Stala se jím společnost Bombardier, který dodá celkem 40 vozů z rodiny Flexity vybavené elektrickou výzbrojí VosslohKiepe.
Čínská společnost BYD, která se zabývá (mimo jiné) výrobou elektrobusů, potvrdila dřívější spekulace o umístění svého nového výrobního závodu na montáž vozidel v Maďarsku.
Ještě v roce 1975 žilo v Dubaji okolo 180 000 obyvatel. O čtyři desítky let později bychom jich napočítali okolo 2,5 miliónu. Jedno z nejrychleji se rozvíjejících se měst, jež je stále častěji populárním cílem dovolených i pro české turisty, se muselo až do roku 2009 obejít bez kolejové městské dopravy. Teprve 9. 9. 2009 byl spuštěn provoz na první části červené trasy metra, kterou v roce 2011 doplnila i zelená linka. Dnes má metro v Dubaji dvě trasy o celkové délce 74,6 km.
Dne 6. 5. 2016 zažilo americké město Kansas City po 59 letech návrat k tramvajím. Pro obsluhu jediné linky dlouhé 3,1 km (s deseti zastávkami a částečně jednokolejným vedením) byly dodány 4 tramvaje typu CAF Urbos 3. Očekávalo se, že denně využije služeb tramvají průměrně okolo 2 700 pasažérů. Ukázalo se však, že tento údaj byl značně podhodnocen a nyní se město snaží získat co nejdříve další vozidla.