Nová továrna na elektrobusy BYD vznikne v Maďarsku
Čínská společnost BYD, která se zabývá (mimo jiné) výrobou elektrobusů, potvrdila dřívější spekulace o umístění svého nového výrobního závodu na montáž vozidel v Maďarsku.
Čínská společnost BYD, která se zabývá (mimo jiné) výrobou elektrobusů, potvrdila dřívější spekulace o umístění svého nového výrobního závodu na montáž vozidel v Maďarsku.
Ještě v roce 1975 žilo v Dubaji okolo 180 000 obyvatel. O čtyři desítky let později bychom jich napočítali okolo 2,5 miliónu. Jedno z nejrychleji se rozvíjejících se měst, jež je stále častěji populárním cílem dovolených i pro české turisty, se muselo až do roku 2009 obejít bez kolejové městské dopravy. Teprve 9. 9. 2009 byl spuštěn provoz na první části červené trasy metra, kterou v roce 2011 doplnila i zelená linka. Dnes má metro v Dubaji dvě trasy o celkové délce 74,6 km.
Dne 6. 5. 2016 zažilo americké město Kansas City po 59 letech návrat k tramvajím. Pro obsluhu jediné linky dlouhé 3,1 km (s deseti zastávkami a částečně jednokolejným vedením) byly dodány 4 tramvaje typu CAF Urbos 3. Očekávalo se, že denně využije služeb tramvají průměrně okolo 2 700 pasažérů. Ukázalo se však, že tento údaj byl značně podhodnocen a nyní se město snaží získat co nejdříve další vozidla.
V posledních letech začaly na Ukrajinu mířit ojeté trolejbusy i z jiných zemí než jen z ČR a SR (podrobně jsme o ex-českých a slovenských trolejbusech na Ukrajině psali v čísle 1/2016). Výčet to přitom není zrovna zanedbatelný
Srbská společnost Ikarbus, která je významným výrobcem městských autobusů v regionu bývalé Jugoslávie, finišuje dodávku celkem 20 městských nízkopodlažních vozů pro hlavní město Srbska Bělehrad.
Společnost Transtech OY, v níž v roce 2015 získala česká Škoda Transportation majoritní podíl, byla vybrána jako dodavatel nových tramvají pro město Tampere na jihu Finsku. Ve výběrovém řízení porazila firma konkurenty ze Španělska (CAF a Stadler Rail Valencia) a Polska (PESA).
Spekulace posledních měsíců o prodeji části společnosti Solaris Bus & Coach zabývající se výrobou tramvají se potvrdily pouze částečně. Značka Solarisu z tramvají prozatím úplně nezmizí.
Radnice kolumbijské Bogoty tento týden oznámila, že chce do ulic navrátit trolejbusy, které ve městě operovaly v letech 1948–1991.
Hlavní město Polska se může pochlubit velmi rozvinutým systémem tramvajové dopravy, který je už zhruba 20 let intenzivně modernizován a případně i obohacován o další km kolejí. Velkou výhodou tamního provozu je fakt, že je většina tratí vedena po samostatném tělese odděleném od okolního provozu, zpravidla zasazeném doprostřed místních širokých bulvárů, takže se jednak omezují zpoždění a jednak mají cestující dojem, že nejsou tramvaje pomalé.
Veletrh IAA v Hannoveru včera uzavřel své brány pro návštěvníky, a tak přichází čas na zpracování velkého množství materiálů, které byly na veletrhu nashromážděny. Výhodou pro náš časopis je, že se soustředíme pouze na vozidla hromadné dopravy, které představují jen část prezentací na IAA, neboť nejvíce místa tradičně mají užitkové vozy.