Obojživelný autobus MAN v Hamburku
Hamburk je bohatší o novou atrakci: Turisté jezdí na okružní vyhlídkové jízdy městem po souši i po vodě s pomocí prvního obojživelného autobusu v Německu s názvem Hafencity Riverbus.
Hamburk je bohatší o novou atrakci: Turisté jezdí na okružní vyhlídkové jízdy městem po souši i po vodě s pomocí prvního obojživelného autobusu v Německu s názvem Hafencity Riverbus.
Je to viac ako 5 rokov, čo verejnosť prvý krát počula o možnosti platiť v MHD v Bratislave tak ako v prímestskej autobusovej doprave. Teda s bezkontaktnou čipovou kartou, na ktorej je nahraný kredit. Služba sa spúšta dnes, 1. 9. 2016.
V rámci kampaně „Na hulváta ne!“, která startuje 1. září, chtějí Plzeňské městské dopravní podniky, a. s., upozornit na hlavní problémy, se kterými se jejich řidiči setkávají každý den a které komplikují život nejen jim, ale především cestujícím. Mezi ty nejzávažnější patří stání v zastávkách, blokování průjezdnosti komunikací a křižovatek, zkrátka situace, kdy jednotlivec svým bezohledným chováním omezuje mnoho jiných lidí.
Zářijová sobota dne 10. 9. 2016 se stane tradičně možností pro fanoušky veřejné dopravy navštívit zázemí provozu vídeňského dopravního podniku Wiener Linien. Jak uvádí tisková zpráva pražské Zahraniční kanceláře města Vídně, bude město tento den patřit šotoušům, tedy fanouškům MHD.
Od 31. 8. 2016 budou moct cestující využít nových spojů dopravce FlixBus do Polska a zvýšené frekvence spojů do Německa. Nově se tak cestující poprvé dostanou z Prahy přímo bez přestupů do Varšavy a Wrocławi. Při cestě do Polska lze navíc vystoupit (a nastoupit) také v Liberci, čímž je umožněna vnitrostátní přeprava na lince, na níž dnes jasně dominují žluté autobusy RegioJet.
V ulicích moravské metropole už nepotkají cestující jiné tramvaje než ty, které jsou vybaveny elektronickými informačními panely. Dne 29. 8. 2016 totiž dojezdila poslední tzv. cedulová tramvaj, tedy vozidlo, které jako linkové orientace používalo ještě plastové tabulky. Posledním vozidlem s cedulemi v ulicích byl vůz K2YU ev. č. 1126 z roku 1983.
Turecké město İzmir ležící na břehu Egejského moře je vyhledávanou turistickou destinací, v níž žije okolo 4 mil. obyvatel. Městkou dopravu dnes vedle autobusů zajišťuje metro, jehož první (a zatím jediná) linka byla uvedena do provozu v roce 2000. Do města by se však měly brzy vrátit také tramvaje. První z nich byla v uplynulých dnech předána budoucímu provozovateli.
Společnost Solaris Bus & Coach oznámila v průběhu týdne, že se vůbec poprvé její výrobek stal držitelem prestižního titulu Bus of the Year, který v dvouletém taktu uděluje mezinárodní porota složená z odborných evropských novinářů.
Tramvaje bychom dnes hledali v Palmě na Mallorce marně, neznamená to ale, že by zde žádná městská kolejová doprava neexistovala. Město má totiž k dispozici dvě linky metra, byť poněkud zvláštního. První linka byla otevřena teprve dne 25. 4. 2007, druhá, která má s tou první část trasy (tři stanice) společnou, byla uvedena do provozu až dne 13. 3. 2013.
Včera jsme se podívali na zrušený tramvajový provoz mezi městečky Alaró a Consell (1881–1935), dnes se podíváme přímo do metropole ostrova Mallorca, tedy do města Palma, kde žije okolo 400 000 obyvatel (tj. cca polovina populace Mallorky). Také zde v minulosti existoval tramvajový provoz.