
Ekova Electron už i v článkové verzi
Společnost EKOVA ELECTRIC, která loni překvapila elektrobusy vlastní konstrukce, jež se nyní dodávají například do Německa nebo do Švédska, odhalila podobu svého článkového elektrobusu.
Společnost EKOVA ELECTRIC, která loni překvapila elektrobusy vlastní konstrukce, jež se nyní dodávají například do Německa nebo do Švédska, odhalila podobu svého článkového elektrobusu.
Ostrava si pohrává s myšlenkou, že by do svých ulic, resp. přesněji nad ně, mohla zavést systém lanové dráhy. V uplynulém týdnu se objevila informace, že se záměr dostal dokonce mezi 10 strategických projektů pro rozvoj moravskoslezské metropole v nadcházejícím období. Trasa (či trasy) nejsou doposud přesně vymezeny, prozatím se hovoří zejména o relaci mezi ostravskou zoologickou zahradou, novým centrem v prostoru bývalé koksovny Karolina a oblastí Dolních Vítkovic (Vítkovických železáren).
V následujícím příspěvku zamíříme do bolivijské metropolitní oblasti města La Paz (Área Metropolitana de La Paz), která na sebe před dvěma lety strhla pozornost celého dopravního světa, když v ní byly během půl roku otevřeny hned 3 lanové dráhy. Na tom by asi ještě nebylo nic tak zvláštního, jenže tyto dráhy jsou zajímavé tím, že nebyly navrženy prioritně pro turisty (kteří v ní nicméně hned našli vítanou atrakci), ale pro místní občany, kterým mají podstatně usnadnit život. Co víc, lanové dráhy od počátku neměly hrát "druhé housle", ale měly se stát základem nově budovaného systému, ve kterém budou ztělesňovat přední roli. Zatím se zdá, že se v daných podmínkách osvědčily...
Čínská Šanghaj se připravuje na zavedení nové trolejbusové linky, která bude pojata jako tzv. BRT systém (Bus Rapid Transit), tedy linka, která je (alespoň ve většině) své trasy segregována od okolního provozu, využívá preferenci na křižovatkách a nabízí vyšší komfort cestování cestujícím.
Ukrajinský Lvov, ve kterém dnes žije skoro 730 tisíc lidí, investuje do rozšiřování své tramvajové sítě. Po řadě rekonstrukcí, které proběhly v minulých letech a které pokračují i letos, se v červenci roku 2014 pustil do stavby nového úseku. Konkrétně je stavěna více než 5,5 km dlouhá trať od centra města, přesně ze stávající konečné linky č. 4 Akademija Mystectv, na jižně ležící sídliště Sychiv, které obývá zhruba 150 tisíc lidí.
Již jsme si představili vizualizaci a prototyp z exteriéru, nyní přinášíme i několik pohledů do interiéru vozu a na stanoviště řidiče, abyste měli kompletní přehled o této zajímavé novince. Brzy se však vrátíme také k dalším exponátům veletrhu.
Včera jste měli možnost seznámit se na našem webu s prvními vizualizacemi nového provedení městského 100% nízkopodlažního elektrobusu SOR. Ten se dnes (21. 9. 2016) poprvé ukázal ve formě skutečného prototypu na veletrhu IAA v Hannoveru, který je tradičním německým svatostánkem užitkových vozidel a autobusů.
První vizualizace nového elektrického autobusu od společnosti SOR Libchavy, který by měl být představen zítra na veletrhu IAA Hannover, přináší čtenářům Československý Dopravák.
V noci z neděle na pondělí (18. na 19. 9. 2016) se v ulicích Ostravy poprvé objevil vůz INEKON 210 – SUPERIOR PLUS, 100% nízkopodlažní tramvaj vyrobená dle dokumentace společnosti INEKON v Číně.
Tramvaj se stala jedním z volebních lákadel Občanské demokratické strany (ODS) před nadcházejícími krajskými volbami. Pro oblast Karvinska vytvořila návrh tzv. Modré tramvaje, která by měla v budoucnu spojovat Karvinou s Havířovem a Ostravou.