Švýcarské Lausanne vrátí do ulic města tramvaj
Epidemie novostaveb nových tramvajových provozů se rozšířila z Francie také do sousedního Švýcarka, konkrétně do Lausanne.
Epidemie novostaveb nových tramvajových provozů se rozšířila z Francie také do sousedního Švýcarka, konkrétně do Lausanne.
Slovenské Košice se rozhodly využít i zbylou část opce na nákup nových tramvají, které pro město dodává společnost Pragoimex. Původní kontrakt na nová vozidla zahrnoval pouze 23 vozů, s jejichž dodávkami se začalo v roce 2014. První tři vozy byly po zkušebních jízdách uvedeny slavnostně do provozu dne 1. 12. 2014.
Mezinárodní elektrobusovou konferenci a souběžnou výstavu elektrobusů a nabíjecích systémů pořádá Svaz německých dopravců (VDV) pod názvem „Elektrobusy – trh budoucnosti“. Účelem je prezentace a vzájemná výměna zkušeností i sdílení aktuálních trendů při zavádění elektromobilty v segmentu městské autobusové dopravy. Pravidelnými účastníky konference jsou klíčoví výrobci a dodavatelé vozidel a technologií a provozovatelé veřejné dopravy.
Autobusy a trolejbusy byly až do závěru roku 2015 jedinými prostředky veřejné dopravy, které jste mohli použít ve městě Čching-tao (anglicky Qingdao) pro přepravu po městě. Jeden z největších přístavů na světě ovšem doplnit v uplynulých měsících nabídku o další druhy dopravních prostředků – závěrem roku 2015 byla spuštěna první trasa metra a počátkem roku 2016 se přidala i první tramvajová trať.
Co může být lepšího než řídit tramvaj? Popravdě řečeno prakticky cokoli, ovšem pouze tehdy, pokud nejste fanouškem tramvají. Pak totiž zpravidla už od dětsví netoužíte po ničem jiném.
Čínská společnost BYD (Build Your Dreams) není odborníkům z oblasti veřejné dopravy neznámou ani v České republice. Její elektrobusy se v roce 2014 testovaly v Ostravě a o rok později v Třinci.
V prosinci jsme na stránkách našeho webu informovali o dodávce prvních trolejbusů Solaris Trollino 18,75 do německého Esslingenu, který je nejmenším trolejbusových provozem v Německu. Polská firma Solaris zde uspěla ve výběrovém řízení na dodávku celkem 4 vozů o nezvyklé délce 18,75 m s designem MetroStyle, přičemž vozidla jsou vybavena elektrickou výzbrojí VosslohKiepe, která byla do trolejbusů namontována přímo ve výrobním závodě Solarisu v Bolechowě.
Polská firma PESA hodlá zkompletovat svou řadu výrobků pro kolejovou dopravu. Kromě lokomotiv, železničních vozů a jednotek a tramvají se chystá nyní vyvinout vlastní typ metra. Pomoct by jí v tom měl grant od polského Národního centra pro výzkum a vývoj (Narodowe Centrum Badań i Rozwoju).
V pátek odpoledne vyjel ve 13:05 na linku číslo 4 chrudimské MHD elektrobus SOR EBN 8. Arriva východní Čechy ho má zapůjčený k testovacímu provozu až do 20. března 2016 a během této doby se s ním cestující potkají na linkách 1, 2, 3 a 4.
První část nové tramvajové tratě známé jako projekt StadtRegio-Tram Traun v rakouském Linci se dočkala svého uvedení do provozu dne 25. 2. 2016. Prodloužení úzkorozchodné tratě (900 mm) linky 3číslo je vedeno ze současné konečné Doblerholz na Trauner Kreuzung, přičemž délka úseku je 2,7 km. Na novostavbě se nachází celkem 5 zastávek.