Do Washingtonu se 27. 2. 2016 vrátí tramvaje
Washington, D.C. ohlásil, že dne 27. 2. 2016 otevře svůj tramvajový provoz. Tramvaje se do ulic města navrátí po 54 letech. Chybět u toho nebudou ani vozidla vyrobená v ČR.
Washington, D.C. ohlásil, že dne 27. 2. 2016 otevře svůj tramvajový provoz. Tramvaje se do ulic města navrátí po 54 letech. Chybět u toho nebudou ani vozidla vyrobená v ČR.
Deník Berliner Zeitung přinesl ve svém vydání z 10. 2. 2016 zajímavou zprávu o dosavadních výsledcích provozu elektrobusů v hlavním městě našeho západního souseda. Berlín zahájil provoz elektrobusů dne 31. 8. 2015, přičemž pro obsluhu linky č. 204 pořídil celkem 4 autobusy Solaris Urbino 12 electric.
Tramvaje Alstom Citadis nejsou českým čtenářům neznámé, nicméně je jistě zajímavé podotknout, že výroba těchto tramvají neprobíhá jen ve francouzských závodech Alstomu. Společnost například realizovala výrobu vozů také ve své španělské pobočce a budeme-li počítat i zpětně pojmenovanou verzi Citadis 100 nebo tramvaj Citadis X-04 pro Istanbul, probíhala v minulosti výroba nízkopodlažních vozidel od Alstomu také v Polsku. V těchto případech ale šlo o továrny, které Alstom přímo vlastnil nebo odkoupil. Poněkud jiná situace panuje v Alžírsku, kde se tramvaje vyrábějí v továrně Cital ve městě Annaba.
Nejen Iveco Czech Republic se pochlubilo výbornými výsledky prodejů v roce 2015. Také polský Solaris měl rekordní rok – jeho obrat činil 1,7 miliardy zlotých (cca 403 mil. €). Tradičně si Solaris udržel pozici největšího dodavatele městských autobusů u našeho severního souseda.
Díky svému modrožlutému zbarvení jsou vozidla BORS Břeclav a.s. nepřehlédnutelná a hlavně na jižní Moravě je snad nemožné se s nimi nepotkat. Do stávající flotily téměř padesáti nákladních vozidel a více než 130 autobusů přibyl nový vůz na jednu z nejvytíženějších linek vůbec – trasu z Brna do Hodonína a zpět bude obsluhovat nová Scania OmniExpress 3.20.
Již více než pět let se Dopravní podnik hl. m. Prahy (DPP) věnuje testování elektrobusů a možnosti jejich začlenění do provozu pražské MHD. Aktuálně testuje elektrobus SOR EBN 11, který je již téměř v polovině svého zkušebního provozu s cestujícími. Jeho cílem je plnohodnotné otestování vozidla a nabíjecí technologie v různých provozních a zejména klimatických podmínkách.
Provoz městské dráhy v Edmontonu byl zahájen v roce 1978 a nyní jsou v provozu dvě větve. Jedna vede ze severovýchodu do centra města a nazývaná je Capital Line. Druhá linka je výrazně kratší a nazývá se Metro Line. Její trasa je vedena v rámci širšího centra města, a to v podzemí. Delší dobu se pak plánuje tzv. Valley Line, která má do centrálního bodu na náměstí Winstona Churchilla přivézt „tramvaje“ z jihovýchodu.
Moderní tramvaje ForCity Classic (typ Škoda 26 T) dosáhly v maďarském městě Miskolci významného jubilea. Vozidla úspěšně završila dva miliony ujetých kilometrů v provozu s cestujícími. Plzeňská Škoda Transportation vyrobila pro tamní dopravní podnik celkem 31 tramvají a zajišťuje rovněž full servis svých vozidel.
Jak jsme informovali v prosinci 2015, prodloužil anglický Birmingham svou jedinou tramvajovou trať blíže centru města a plánuje další rozvoj své tramvajové sítě. Budoucností systému by přitom měly být tramvaje s akumulátory. Koordinátor veřejné dopravy v oblasti West Midlands (společnost Centro) potvrdil dne 12. 2. 2016, že do své flotily tramvají španělského výrobce CAF nechá instalovat baterie pro možnost provozu na úsecích bez trolejového vedení.
Dopravní podnik města Brna začal v ulicích testovat elektrobus výrobce SOR Libchavy. Vůz typu SOR EBN 8 byl nasazen na linku číslo 65, na níž se standardně objevují vozy s menší přepravní kapacitou (Stratos LF 38 D, případně MAVE CiBUS ENA MAXI). Nejedná se přitom o premiéru elektrobusu od SORu v moravské metropoli. Už v roce 2011 testoval DPMB vůz SOR EBN 10,5. Kromě produktů libchavského výrobce se pak vystřídalo v ulicích Brna zkušebně ještě několik dalších vozů, konkrétně od výrobců Škoda Electric, SKD Trade, Siemens (Rampini) a AMZ Kutno.