První 100% nízkopodlažní tramvaj vymyslel Čechoslovák
V čísle 5/2015 časopisu Československý Dopravák se mohou čtenáři těšit na článek, který se pokouší zmapovat vývoj tzv. 100% nízkopodlažních sólo tramvají, tedy vozidel s délkou okolo 16 m.
V čísle 5/2015 časopisu Československý Dopravák se mohou čtenáři těšit na článek, který se pokouší zmapovat vývoj tzv. 100% nízkopodlažních sólo tramvají, tedy vozidel s délkou okolo 16 m.
Od roku 2014 Dopravní podnik města Brna, a. s. postupně pracuje na rozšíření vlastního vozového parku historických vozidel. První tramvají, která obohatí sbírku historických tramvají DPMB je vůz T3 ev. č. 1525.
Do metropole italského ostrova Sardinie - Cagliari - dodala Škoda Electric ve spolupráci s polskou firmou Solaris Bus & Coach dva dvanáctimetrové nízkopodlažní trolejbusy s pomocným bezemisním bateriovým pohonem, které se někdy označují jako tzv. parciální trolejbusy (či parciální elektrobusy).
Cestující pražské MHD mohou od 18. 12. 2015 telefonovat a surfovat po internetu také při jízdě v metru. V tunelech se totiž poprvé rozlil mobilní signál. Jak ovšem DP již dříve avizoval, signálem není pokrytá celá síť metra, ale jen nové stanice na trase A v úseku stanic Bořislavka – Nemocnice Motol.
Dopravní podnik města Hradce Králové disponuje momentálně trojicí elektrobusů. Dva pocházejí z produkce společnosti SOR Libchavy, konkrétně jde o vozy SOR EBN 9,5 (v provozu od září 2013) a SOR EBN 11 (v provozu od února 2015), jeden je poté reprezentantem produktů společnosti Škoda Electric (Škoda Perun 26 BB HE; v provozu od října 2014).
Bavorská železniční společnost Bayerische Eisenbahngesellschaft (BEG) potvrdila, že vítězným operátorem na zajištění příměstské dopravy v Norimberku by se měla stát společnost National Express Rail. Ta si jako dodavatele svých jednotek vybrala českou Škodu Transportation s odvozenou modifikací jednotek, jež jsou u nás provozovány u ČD pod obchodním jménem RegioPanter.
V závěru roku 2011 byla podepsána smlouva se společností Bombardier na dodávku nových tramvají pro saské Plauen (česky též Plavno). Město s necelými 70 000 obyvateli provozuje tramvajovou dopravu od roku 1894 a momentálně je provoz zajišťován na celkem pěti linkách.
Nedaleko českých hranic bude již brzy k vidění početná flotila nových autobusů od Solarisu známých jako New Urbino. Dopravce Warbus, který je jedním z poskytovatelů veřejné dopravy ve městě Jastrzębie-Zdrój, objednal pro místní provoz 14 nových dieselových 12m autobusů, které již budou odpovídat provedení New Urbino (Nové Urbino).
Slovenský Prešov je druhým nejstarším trolejbusovým provozem na Slovensku, nebudeme-li počítat trolejbusové dráhy vzniklé před první světovou válkou, jež měly zcela odlišnou konstrukci. Poprvé se v šarišské metropoli rozjely trolejbusy v roce 1962 a od té doby tvoří její neodmyslitelný kolorit. Obnova vozového parku se realizuje v posledních letech průběžně dodávkami nových trolejbusů Škoda 31 Tr SOR.
Malá revoluce se odehrála ve vozovém parku opavského autobusového dopravce TQM – holding s. r. o.