
Chcete řídit tramvaj? V Brně nabízejí brigádu vysokoškolákům
Co může být lepšího než řídit tramvaj? Popravdě řečeno prakticky cokoli, ovšem pouze tehdy, pokud nejste fanouškem tramvají. Pak totiž zpravidla už od dětsví netoužíte po ničem jiném.
Co může být lepšího než řídit tramvaj? Popravdě řečeno prakticky cokoli, ovšem pouze tehdy, pokud nejste fanouškem tramvají. Pak totiž zpravidla už od dětsví netoužíte po ničem jiném.
Čínská společnost BYD (Build Your Dreams) není odborníkům z oblasti veřejné dopravy neznámou ani v České republice. Její elektrobusy se v roce 2014 testovaly v Ostravě a o rok později v Třinci.
V prosinci jsme na stránkách našeho webu informovali o dodávce prvních trolejbusů Solaris Trollino 18,75 do německého Esslingenu, který je nejmenším trolejbusových provozem v Německu. Polská firma Solaris zde uspěla ve výběrovém řízení na dodávku celkem 4 vozů o nezvyklé délce 18,75 m s designem MetroStyle, přičemž vozidla jsou vybavena elektrickou výzbrojí VosslohKiepe, která byla do trolejbusů namontována přímo ve výrobním závodě Solarisu v Bolechowě.
Polská firma PESA hodlá zkompletovat svou řadu výrobků pro kolejovou dopravu. Kromě lokomotiv, železničních vozů a jednotek a tramvají se chystá nyní vyvinout vlastní typ metra. Pomoct by jí v tom měl grant od polského Národního centra pro výzkum a vývoj (Narodowe Centrum Badań i Rozwoju).
V pátek odpoledne vyjel ve 13:05 na linku číslo 4 chrudimské MHD elektrobus SOR EBN 8. Arriva východní Čechy ho má zapůjčený k testovacímu provozu až do 20. března 2016 a během této doby se s ním cestující potkají na linkách 1, 2, 3 a 4.
První část nové tramvajové tratě známé jako projekt StadtRegio-Tram Traun v rakouském Linci se dočkala svého uvedení do provozu dne 25. 2. 2016. Prodloužení úzkorozchodné tratě (900 mm) linky 3číslo je vedeno ze současné konečné Doblerholz na Trauner Kreuzung, přičemž délka úseku je 2,7 km. Na novostavbě se nachází celkem 5 zastávek.
Budapešť je pro fanoušky veřejné dopravy místem, kde si musí každý přijít na své. Nalezneme zde tramvaje, trolejbusy, autobusy, příměstskou železnici, dva druhy metra, lanové dráhy, lodní dopravu či ozubnicovou železnici, a to vše pod správou budapešťského DP – BKV. Příměstská železnice známá jako HÉV (případně BHÉV, tj. Budapesti Helyiérdekű Vasút) by ovšem měla ze správy dopravce z větší části odpadnout. Novým provozovatelem totiž na základě dohody mezi městem a ministerstvem pro místní rozvoj stane železniční provozovatel MÁV.
Trolejbusová doprava v Ústí nad Labem prošla v letech 2014–16 výraznou obměnou vozového parku. Podobně jako v nedalekém Chomutově, ozývaly se i v metropoli Ústeckého kraje hlasy, které volaly po zrušení trolejbusů a jejich náhradou „ekologickými“ autobusy.
Lázeňské město Jevpatorije na pobřeží Černého moře leží na Krymském poloostrově, což nám poněkud znesnadňuje práci v určení jeho polohy podle politické mapy. Od Krymské krize je totiž celá oblast spravována Ruskem, většina států ovšem akt připojení Krymu k Ruské federaci neuznává a považuje oblast oficiálně za ukrajinskou. Skutečnost je však taková, že Ukrajina na Krymu (na rozdíl od Ruska) aktivní není a nemá na dění v oblasti prakticky žádný vliv. To se dotýká také oblasti veřejné dopravy.
Dne 28. 2. 2016 byla uvedena do provozu nová trolejbusová trať na ostravský Hranečník ve Slezské Ostravě. Od stejného data začal fungovat také nový dopravní terminál v lokalitě.