Pražský dopravce STENBUS zařadil v pátek 18. 11. 2022 do provozu první vůz řady SOR NS v barevném provedení vycházejícím z nového vizuálu Pražské integrované dopravy (PID). Přelakovaný druhý prototyp dieselové verze (v. č. 2) se představil na čtvrtém pořadí linky číslo 221, a to pod ev. č. 1750 předřazeným před stávající osmičlennou flotilu těchto autobusů. Zatímco trikolora aplikovaná na doposud pořízených vozech se jejich křivkám snažila maximálně přizpůsobit, nový vizuál poslal model NS za červené mříže.
Hornopočernická společnost STENBUS vypravující především na východě hlavního města do provozu na tři desítky autobusů se stala prvním pražským provozovatelem vozidel řady SOR NS v prosinci roku 2019, kdy do provozu postupně uvedla první šestici autobusů ev. č. 1751–1756. Dopravce si v mezích Pražské integrované dopravy udržuje exkluzivitu v nasazování vozů tohoto typu i nadále, v mezičase navíc stihl zakoupit další dvojici vozů ev. č. 1758 a 1759, uvedenou do provozu postupně v dubnu, resp. v červenci 2021.
Na dosavadní osmičku libchavských strojů nyní po pauze navázalo pořízení dalšího vozu, a sice prototypového exempláře výrobního čísla 2 se zastavěnou převodovkou Voith DIWA.6 (kterou byl tento stroj vybaven z autobusů řady NS jako jediný). Od výroby červeně zbarvený vůz s bílou maskou opustil linku v roce 2019, kdy se rovněž poprvé ukázal na výkonech PID, a to během prosince a ledna 2020 u společnosti ČSAD Střední Čechy (pod ev. č. 8095). U téže firmy se – tentokrát už pod zkušebním ev. č. 9996 – předvedl autobus znovu letos, a to během letních prázdnin. Naposledy pod vlajkou provozovny Brandýs nad Labem SOR vyjel 12. 8. 2022, načež se v rámci předváděcího provozu přesunul k dopravci STENBUS, u něhož premiérově zasáhl posledního srpnového dne do provozu na lince 240 spojující stanice metra Černý Most a Háje. Posledním výkonem vozu ve zkušebním režimu se stalo dne 4. 10. 2022 pořadí 221/5 zajišťující provoz na linkách 221 (Černý Most – Klánovice) a 222 (ve dlouhodobé výlukové trase: Černý Most – Svépravice). Následně už se prototyp odebral na přelakování do nového schématu PID a provedení dalších úprav (např. přečalounění časti sedadel namodro nebo sundání zadního spojleru) tak, aby se závěrem října opět vrátil do Horních Počernic už jako kmenový vůz ev. č. 1750 dopravce STENBUS, který se v mezičase dohodl s výrobcem na odkoupení prototypu.
Dříve pořízené autobusy SOR NS 12 diesel byly oděny ještě do červeno-bílo-modré trikolory (tedy starého schématu PID), přičemž se u nich podařilo nezvykle docílit modifikace jinak fádních pruhů tak, aby byly respektovány designové křivky vozidla, což se projevilo především v lakování čela a bočnice před první nápravou. Oproti tomu nové barevné schéma PID aplikované na vůz ev. č. 1750, tvořené světle šedou barvou doplněnou o červené svislice, nebylo k modelu z dílny doc. Ing. arch. Patrika Kotase přívětivé. Například na čele vozidla bylo zcela rezignováno na tradičně černé plochy i další designové prvky, což ještě podtrhuje nešťastná kolize stříbrných a šedých ploch (kryty světel či „šíp“ na předním čele).
Na závěr dodejme, že kromě druhého dieselového prototypu „eneska“ vplul do pražských vod v uplynulé době také první dieselový zástupce modelu NS 12 (z roku 2017), jenž si zapůjčil od 7. 10. 2022 dopravce ARANEA (ev. č. 1493) a který se už dříve ve zkušebním provozu mihl rovněž mj. u společnosti STENBUS. Vůz je momentálně denně v provozu na lince 171 spojující Depo Hostivař s Černým Mostem a konečnou Ve Žlíbku v Horních Počernicích.