Menu

Winterthur vypsal výběrové řízení na až 70 trolejbusů

Do Winterthuru bylo dodáno v letech 2004 a 2005 celkem 10 kloubových vozů Trollino 18 AC, jejichž kompletace probíhala v Ostravě. (foto: Libor Hinčica)
Do Winterthuru bylo dodáno v letech 2004 a 2005 celkem 10 kloubových vozů Trollino 18 AC, jejichž kompletace probíhala v Ostravě. (foto: Libor Hinčica)
Stáhnout PDF
Trolejbusy
13. 11. 2020 20:15
Libor Hinčica
1 minuta čtení

Švýcarský Winterthur hodlá v následujících deseti letech obnovit zcela svůj dosavadní vozový park trolejbusů a početně stávající flotilu zdvojnásobit. Provozovatel místní trolejbusové dopravy (Stadtbus Winterthur) vypsal výběrové řízení na až 70 trolejbusů s bateriovým pohonem, které by měly být dodány v letech 2022 až 2031. Dopravce ale nemusí využít celý rozsah kontraktu.

Trolejbusová doprava je součástí Winterthuru od 28. 12. 1938. V současné době je provoz zajišťován na čtyřech linkách, z nichž jedna má charakter linky posilové. Vozový park je tvořen 34 trolejbusy. 10 bylo dodáno v letech 2004 a 2005 Solarisem (Trollino 18 AC), dalších 24 v letech 2010 až 2014 přikoupil Stadtbus Winterthur od švýcarského HESSu (SwissTrolley 3, resp. BGT-N2C).

Nyní vypsal dopravce výběrové řízení na dalších až 70 vozů, přičemž poptávány jsou jak pro místní provoz typické dvoučlánkové vozy, tak – ve městě vůbec poprvé – také tříčlánkové. Nabídky mají být podávány do prosince 2020, nicméně bude zajímavé sledovat, které subjekty budou o účast ve výběrovém řízení stát, resp. schopni splnit jeho podmínky. Zadavatel si totiž stanovil, že by již v lednu 2021 měli případní zájemci představit zkušební vzorek, což je podmínka naprosto nesplnitelná pro kohokoli, kdo podobným vozidlem právě nedisponuje, anebo jej nemá pro daný termín rezervované. Je přitom jedno, zda bude prezentován vůz o délce 18 m, anebo 24 m. Nicméně nabídka na vozidla musí být od jednoho výrobce na oba modely vozidel. Tím se okruh uchazečů ještě dále zužuje.

Všechny trolejbusy mají být řešeny jako parciální, tedy s bateriovým pohonem. Město předpokládá, že by využilo existující sítě trolejbusových tratí a nahradilo některé z autobusových linek právě parciálními trolejbusy. Pokud záměr nalezne podporu a město financování, bude počet trolejbusů nejpozději na konci roku 2031 ve městě dvojnásobný.

 

Podobné články