Polská Wrocław uzavřela dvojici výběrových řízení na celkovou opravu a částečnou modernizaci tramvají typů Protram 205 WrAs a Škoda 16T. Celková hodnota obou kontraktů je více než 130 mil. zlotých, tedy okolo 780 mil. Kč.
Tramvaje Protram 205 WrAs jsou výrobkem dnes již neexistujícího výrobce Protram, který v roce 2016 zbankrotoval. Do Wrocławi dodal v letech 2006 až 2010 celkem 25 vozů na základě vítězství v sérii pochyby budících výběrových řízení, kdy například mezi uzavřením první smlouvy a dodáním prvního vozidla neuplynulo ani sedm měsíců. Vozy Protram 205 WrAs jsou částečně nízkopodlažní tříčlánkové vozy o délce 26 550 mm vycházející z konceptu vozidel Konstal a nabízející nízkou podlahu pouze v oblasti prostředního článku (22,04 % z celkové plochy vozidla). Do vyvýšených oddílů je nutné překonávat dvojici schůdků. Tramvaje nyní na základě vítězství ve výběrovém řízení opraví společnost Modertrans z Poznaně, která za všech 25 vozů požaduje částku 73,8 mil. zlotých (přibližně 442,8 mil. Kč). Součástí opravy – kromě renovace pohonů – bude také doplnění klimatizace salónu cestujících.
Modetrans ve vztahu k Wrocławi bojuje také v tendru na dodávku až 46 zcela nových vozů. Nabídky již byly podány a v současné době se vyhodnocují. Druhým účastníkem této soutěže je Pesa, která ale požadovala za nová vozidla více (cena má nicméně váhu 50 % a hodnocena jsou i další kritéria).
Druhá zakázka byla v posledních dnech hojně diskutovaná ve vztahu k ostravské Ekově Electric, která v loňském roce k překvapení Wrocławi odmítla podepsat smlouvu na opravu tramvají z produkce Škodovky a dopravce musel vypsat tendr znovu. Nepodepsání smlouvy mj. dopomohlo tomu, že v rámci výpočtu hodnoty společnosti výnosovou metodou byla hodnota Ekovy stanovena s ohledem na absenci zakázek velmi nízko (Ostrava ji ovšem nakonec následně prodala za ještě nižší částku).
Celkem 17 tramvají Škoda 16 T z let 2006 a 2007 tak opraví společnost SAATZ, která jako jediná podala do výběrového řízení nabídku (Ekova se již opakovaného tendru ani neúčastnila) a uspěla se sumou 60,629 mil. zlotých, tedy přibližně 363,8 mil. Kč (včetně DPH, tedy zhruba 295 mil. Kč bez DPH). Součástí výbavy opravených vozů budou nově USB nabíječky, naopak elektrická plošina pro vozíčkáře má být nahrazena ručně výklopnou.