Chorvatská metropole odkoupila z německého Augsburgu celou místní flotilu vozů GT6M z roku 1996, která poslouží k rozšíření místního vozového parku tramvají, jenž nebyl od roku 2010 nijak omlazován. O vozidla původně projevila zájem polská Lodž, jenomže k německo-polskému paktu nedošlo a Lodž nakonec sáhla po ojetých tramvajích téhož typu z Jeny. Nabídka odkupu tramvají z Augsburgu však zaujala v zemi červeno-bílé šachovnice.
Připomeňme, že první 100% nízkopodlažní tramvaj GT6M byla v Augsburgu uvedena do provozu s cestujícími již v červenci 1993. Šlo o prototypové vozidlo, které ale už v únoru 1995 mělo vážnou nehodu s nákladním automobilem, po níž bylo rozhodnuto, že bude tramvaj nahrazena zcela novým vozem, jenž byl „přilepen“ k dřívější objednávce na deset tramvají téhož typu. Všech jedenáct vozů (ev. č. 601–611) bylo do provozu uvedeno mezi dubnem a říjnem 1996. V roce 2014 prošly tramvaje větší modernizací v režii lipské firmy IFTEC, další investice ovšem byla shledána jako nerentabilní a město raději zvolilo cestu nákupu nových velkokapacitních tramvají, které začal dodávat Stadler v podobě modelu Tramlink o délce 42 m. Nepotřebná vozidla GT6M byla nabídnuta potenciálním zájemcům ke koupi.
Záhřeb vypsal podobně jako Lodž na počátku roku výběrové řízení na nákup 11 tramvají, jejichž cenu stanovil na 245 000 € (cca 6 mil. Kč) za vůz s předpokládaných termínem dodání mezi říjnem 2023 a prosincem 2024. Vítězem tendru se stal ne nečekaně augsburský Dopravní podnik. Součástí kontraktu byla i dohoda o drobných úpravách vozidel a jejich přelakování do modrého hábitu dopravce ZET.
První tramvaj, jež obdržela v Záhřebu ev. č. 1001 (ex-ev. č. 607), byla dopravena do areálu záhřebské tramvajové vozovny Trešnjevka na silničním trajleru v noci z 30. 11. na 1. 12. 2023. Po zkušebních jízdách se předpokládá zahájení provozu s cestujícími ještě do konce letošního roku. Jedenáctka vozů GT6M nemá posloužit k náhradě žádných ze starších tramvají, ale pouze k doplnění vozového parku. Důvodem je skutečnost, že v uplynulých letech byla řada tramvají odstavována, aniž by za ně byla adekvátní náhrada.
Připomeňme, že Záhřeb již v minulosti ojeté tramvaje v Německu pořizoval. V letech 1994 a 1998 si zakoupil 35 tramvají Düwag GT6 z Mannheimu, které byly vyřazeny po nákupu nízkopodlažních tramvají od Končaru.