Zaporiželektrotrans vypsal na konci července 2023 mezinárodní tendr na pořízení nových parciálních trolejbusů, včetně vybraných náhradních dílů, který byl včera, 4. 8. 2023, uveřejněn na unijním elektronickém portálu veřejných zakázek. Očekávaná hodnota zakázky činí 4 030 000 EUR bez DPH a cel, což je nyní něco málo přes 97 mil. Kč. Počet poptávaných vozidel nebyl stanoven.
Financování nových plně nízkopodlažních trolejbusů má svým úvěrem zajistit Evropská investiční banka, avšak většinu částky, 3,03 mil. EUR, má nakonec uhradit Evropská unie grantem ze svého programu Neighborhood Investment Platform. Nové trolejbusy musí mít délku v rozsahu od 11,9 do 12,7 m a přepravní kapacitu alespoň 100 míst, z čehož by 27 až 33 míst mělo být k sezení, přičemž sklopné sedačky nejsou připuštěny. Nabídky mohou zájemci předkládat do 19. září 2023, po podpisu smlouvy pak bude mít vítězný uchazeč 11 měsíců na to, aby vozy dodal. Už několik let má Záporoží v evidenci okolo 40 trolejbusů, přičemž provozních je dnes o něco méně.
Na konci července tentýž městský dopravce vypsal i hodnotově objemnější tendr na nové 100% nízkopodlažní elektrobusy a k nim potřebné dobíjecí stanice, a některé vybrané náhradní díly. Záporoží dosud elektrobusy nemělo. Očekávaná hodnota této zakázky činí 9,840 mil. EUR bez DPH a cel (dnes asi 240 mil. Kč). Elektrobusy musí mít délku v rozmezí od 12 do 13 m, přepravní kapacitu alespoň 105 míst, z čehož by 27 až 33 mělo být k sezení. Typ elektrobusu ani jejich poptávaný počet nebyl zveřejněn. Nabídky mohou zájemci předkládat do 20. září 2023, po podpisu smlouvy pak bude mít vítězný uchazeč 12 měsíců na to, aby elektrobusy dodal. Tento tendr nepočítá s grantovými prostředky EU, vozy mají být financovány pouze z úvěru Evropské investiční banky. Podrobnou dokumentaci k trolejbusovému i elektrobusovému tendru, ve kterých není cena jediným hodnotícím kritériem, si mohou zájemci vyžádat u dopravce.