Roku 2011 otevřený tramvajový provoz ve španělské Zaragoze tvořený jedinou tramvajovu tratí o délce téměř 13 km, po které jezdí 21 pětičlánkových tramvají Urbos 3 od výrobce CAF, se dočká po dlouhé době významnější novinky. V roce 2024 totiž přibudou dvě nové pětičlánkové tramvaje typu CAF Urbos 100. Od roku 2013, kdy byl na severu města dokončen zatím poslední úsek předmětné tramvajové trati, se toho v Zaragoze na poli tramvajové dopravy mnoho zajímavého nedělo.
Maximální denní výprava tramvají v Zaragoze činí v současnosti 18 až 19 vozidel, odstavené vozy pak buď postupují opravy, plánovanou údržbu, nebo pravidelné prohlídky. Nové tramvaje umožní snížení nejkratšího intervalu spojů ve špičkách činícího v současnosti 5 min, když nově bude možné nabízet cestujícím ve špičkách nejkratší interval 4,5 minuty. Nová vozidla budou spolufinancována převážně z prostředků EU, souhrnná hodnota tramvají má činit okolo 9 milionů eur (EU proplatí 8,4 mil. EUR). Jedno vozidlo tak v přepočtu vychází na závratných 110,5 mil. Kč. Je sice pravdou, že podobně jako i stávající Urbosy 3 budou i nové tramvaje muset být opatřeny technologií akumulující energii potřebnou pro nezatrolejovaný úsek v centru města (nynější Urbosy 3 mají superkapacitátory) a nové tramvaje budou oproti Urbosům 3 o něco pokročilejší, nicméně cena jedné tramvaje je i tak na unijní poměry nepřiměřeně vysoká. To je ovšem daň za upřednostňování domácího výrobce bez skutečně otevřené soutěže. Vedení radnice si přitom postěžovalo na úbytky cestujících v posledních dvou letech, a tedy nižší příjmy a následkem toho i špatnou ekonomiku svého tramvajového provozu, a vydatnou podporu EU zajištěnou především díky intervenci španělského ministestva dopravy, které unijní zdroje dokázalo přesměrovat na nákup tramvají, velmi ocenilo.
Dodejme, že aragonské město zvažuje stavbu druhé tramvajové trati, která by tu první křížila, a také prodloužení stávající trati. Nechalo si už vypracovat některé studie. Také bude díky spolufinancování EU pořizovat 68 elektrobusů.